Hej
Vi har gjort en tillbyggnad i två plan. Väldigt stor tillbyggnad. Innertaken består till större delen av gips. Jag fick reklamera ett av målarjobben då skarvar börjat spricka och i stort sätt varenda spackelskarv lyste igenom. Blev kanon när det åtgärdades. I badrummet såg taket förjävligt ut. Märken efter ett stag till lasern som användes vid plattsättning. Ojämnt slipat spackel som såg "buckligt" ut med färg på. Jag påtalade detta för snickaren/målaren som inte verkade tycka det var så farligt. Flera andra personer sa att taket måste göras om. Till slut bad jag hantverkaren åtgärda felet.

Varit bortrest en vecka. Kommer hem och taket ser ännu värre ut än innan. Dåligt slipat på flera ställen, man har missat att måla kanter längst ut där vägg möter tak. Dåligt maskerat så det blivit några kanter av torkad färg. Alltså, jag förstår inte hur man kan lämna detta och tycka det är bra.

Den här hantverkaren gör vvs/plattsättningar också. Men jag tror inte riktigt personen egentligen ska hålls med detta utan kanske bara ägna sig åt att bygga, för det är personen bra på.

Gipstaket som fick åtgärdas sattes andra grabbar på, som jag tror är bättre på detta.

Problemet är nu att jag kan liksom inte klaga ännu en gång och säga: du fixar inte det här.

Vad gör han för fel? Innertaket har ju målats med en glansig färg som är väldigt otacksam om man vill dölja skavanker. Dom andra taken har målats med Alcro RF och ser skitbra ut. Det blir en del släpljus, på kvällarna när spottarna tänds syns det ingenting, men på dagen ser det katastrof ut. Det känns som han slarvat med slipningen och inte kontrollerat med släpljus när han målat.

Detta är en garantiåtgärd och det märks, för det har inte hamnat längst upp på priolistan direkt. Vi kan inte använda badrummet föränns det är klart. Jag har betalat drygt en halv mille i arb-kostnader så det känns förjävligt att han tar det här jobbet lite då och då när han får tid över.

Jag fick inga bra bilder nu på kvällen så kan inte ladda upp något vettigt.
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

P P_drive skrev:
Problemet är nu att jag kan liksom inte klaga ännu en gång och säga: du fixar inte det här.
Varför inte?
Det är den normala gången. Men man får ju säga det på ett trevligt sätt.
P P_drive skrev:
Det blir en del släpljus, på kvällarna när spottarna tänds syns det ingenting, men på dagen ser det katastrof ut. Det känns som han slarvat med slipningen och inte kontrollerat med släpljus när han målat.
Hur något ser ut estetiskt i släpljus kontrolleras aldrig av en besiktningsman utan då är det alltid med ljus rakt på som avgör om det är godkänt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.