Hej. Monterar uterum (wg) och var tvungen att skarva två lister (dräneringslist) längst ner på taket. Diffar dock ganska rejält efter montering, se bild. Hur kan jag få ihop listerna så att de hamnar i liv? Ngn med tips? Tack på förhand.
Mvh
 
  • Vit takstruktur, metallbalk, droppar, molnig himmel, utomhus, dagsljus, låg vinkel, arkitektoniska detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade samma problem i helgen och jag kapade helt enkelt till en liten plåtbit på 2x8 cm och skruvade fast i båda listerna underifrån. Inte jättesnyggt men i mitt fall döljs den av hängrännan.

Jag tycker det är märkligt att Willab inte har någon skarvprofil eller räknar de med att man alltid skall skarva på en av aluminiumprofilerna?
 
zarkov zarkov skrev:
Jag hade samma problem i helgen och jag kapade helt enkelt till en liten plåtbit på 2x8 cm och skruvade fast i båda listerna underifrån. Inte jättesnyggt men i mitt fall döljs den av hängrännan.

Jag tycker det är märkligt att Willab inte har någon skarvprofil eller räknar de med att man alltid skall skarva på en av aluminiumprofilerna?
Håller med. Som du säger hade jag skarvat över aluprofilerna om jag fick göra om.
Tack för tips. Vilken plåt och skruv anvönde du? Har du ngn bild på hur du gjorde?
 
Jag skall fixa en bild under dagen. Jag använde två av de medföljande, korta skruvarna och en bit alu-plåt från det gamla taket som vi rivit.
 
  • Gilla
anen
  • Laddar…
Ok, tacksam för bild. Förborrade du genom plåt och list?
 
A anen skrev:
Ok, tacksam för bild. Förborrade du genom plåt och list?
Ja, jag förborrade genom båda. Vi har två brutna hörn på vårt uterum, mitt emellan två reglar. Bilden är tagen rakt underifrån.

Konstruktion av metall och trä, perspektiv underifrån, regndroppar synliga, molnig himmel, del av byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
anen
  • Laddar…
Ok
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.