Hejsan!
Jag är på jakt efte ett frässtål för att tillverka egna lister till en spegelpanel.
Bifogar en bild på ungefär hur den ska se ut.
Är det någon som har sett en stål med den profilen? Eller liknande. Har sökt runt och kollat några butiker med stort sortiment, men gått bet.
Tack på förhand!
 
  • En skärmdump av en dekorlist (modell 035) av furu för utsmyckning, från Moelvens webbplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G GregerPåBrandstationen skrev:
Hejsan!
Jag är på jakt efte ett frässtål för att tillverka egna lister till en spegelpanel.
Bifogar en bild på ungefär hur den ska se ut.
Är det någon som har sett en stål med den profilen? Eller liknande. Har sökt runt och kollat några butiker med stort sortiment, men gått bet.
Tack på förhand!
Jag har köpt frässtål på Aliexpress. Där finns det lite att välja på.
 
K
Du behöver en kombination av flera frässtål om det är en vanlig handöverfräs du ska använda
 
K
Inte omöjligt att en sådan profil fräses på vertikalfräs. Där är frihetsgraderna för hur stålet ska se ut extremt mycket större. Lite grovt förenklat kan man få ett stål tillverkat i nästan vilken profil som helst
 
K kniv skrev:
Du behöver en kombination av flera frässtål om det är en vanlig handöverfräs du ska använda
Jag har precis köpt ett fräsbord till min överhandsfräs. Så jag hoppas att det underlättar en hel del.
 
K
G GregerPåBrandstationen skrev:
Jag har precis köpt ett fräsbord till min överhandsfräs. Så jag hoppas att det underlättar en hel del.
Då har du lite jobb att göra.. Och du behöver flertalet olika frässtål.
Har svårt att se vinningen i att göra själv kontra att köpa färdiga. Varken tid eller pengar tror jag blir billigare
 
K kniv skrev:
Då har du lite jobb att göra.. Och du behöver flertalet olika frässtål.
Har svårt att se vinningen i att göra själv kontra att köpa färdiga. Varken tid eller pengar tror jag blir billigare
Nej, det låter onekligen så. Om det inte går att göra enkelt med ett enskilt står så känns det inte värt att genomföra. Det var värt ett försök iaf! Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.