borpålandet borpålandet skrev:
varför tror du de fasta priserna är lägre på sommaren?
Tokslut Tokslut skrev:
kollade just www.Elskling.se och billigaste ligger på 1.26kr/kWh för 10års erbjudande och 1.27kr/kWh för 1år. Vet ju inte vart du bor, men det finns ju billigare om du bor i område 3.


Inte sett 10års bindningstid förut, hade varit nått sist jag band på 58öre :D
Ok ska kolla det,aldrig sett bindningstider på 10år, tror dock att man kan ta på 6mån ett eller 3 år om man vill ha fast avtal.🙂
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
1,67kr i vilket område?
1,67örekw i område3
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bindning. Du har legat rätt i tre år men jag tror inte vi får se lika höga priser igen som tidigare år.
Tro du att 1,67öre kw är för högt, kan vara men två dagar tidigare blev jag erbjuden 1,59 öre kw från vattenfall på 3år. Den personen jag pratade med sa att priset stiger mer mot hösten. Nu kan jag ju inte nyteckna så det ju bero på det 🙂
 
R Rörmiss skrev:
Tro du att 1,67öre kw är för högt, kan vara men två dagar tidigare blev jag erbjuden 1,59 öre kw från vattenfall på 3år. Den personen jag pratade med sa att priset stiger mer mot hösten. Nu kan jag ju inte nyteckna så det ju bero på det 🙂
Ingen vet, inte ens om det är högre pris i höst. Känns lite saftigt just nu iaf
 
R Rörmiss skrev:
Ok ska kolla det,aldrig sett bindningstider på 10år, tror dock att man kan ta på 6mån ett eller 3 år om man vill ha fast avtal.🙂
sommarpriset spelar ju mindre roll då iaf. jag inte värmer huset på sommaren och räkningarna är 500-1.000kr/månaden
 
R Rörmiss skrev:
Är timpris rörligt eller fastpris,för med rörligt kan du ju hamna på 5,50öre vintermånaderna. Var det inte så det var förra året?
Timpris är rörligare än rörligt. Du betalar beroende på vad priset är varje enskild timme samt hur hur mycket du förbrukat just då, plus diverse skatter och påslag i vanlig ordning. I vintras toppade det väl runt 8-9 kronor per kilowattimme de timmar det var som värst.

Har man rörligt betalar man samma pris för alla kWh som man förbrukat den månaden, och det räknas ut som ett sorts viktat medelvärde för timpriset. Så har vi, och betalade 2,9 kronor per kilowattimme (kr/kWh) i december.
 
Jag hade 301 öre/kWh i december, SE4.
 
R Rörmiss skrev:
Ok ursäkta 1,67örekw
Skulle det där vara roligt?
 
  • Haha
  • Ledsen
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
R Rörmiss skrev:
Ok ursäkta 1,67örekw
😄det är ok med humor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.