Hej,

Bygger just nu ett townhouse utanför Malaga. Det blir 2 våningar med takterrass, med pool. Min upplevelse är att de inte riktigt har den erfarenheten av uppvärmningssystem som vi nordbor har.

Jag kommer ha vattenburen golvvärme. Blir solpaneler för elen. Jag tänker att det borde finnas en enkel och RELATIVT billig lösning med en luft/vatten som sörjer husets lilla värmebehov, men även poolens uppvärmning vinterhalvår. AC:n får ju bli en separat lösning, och där har jag med 1000 frågor men det får bli en separat fråga Centralt systen för hela hus, en per rum, centralt system men aggregat i varje rum...).

Vad hade ni gjort, tänker ag rätt? Har ni en rak produktrekommendation?

Tacksam för hjälp!
 
J Jaz skrev:
Hej,

Bygger just nu ett townhouse utanför Malaga. Det blir 2 våningar med takterrass, med pool. Min upplevelse är att de inte riktigt har den erfarenheten av uppvärmningssystem som vi nordbor har.



Tacksam för hjälp!
Nyfiken på hur det har gått med pooluppvärmningen då jag själv nyligen fixat pool i vår villa i Spanien. Jag har tänkt mig enklast möjliga lösning för uppvärmning, nämligen en utlagd svart slang och en pump som drar runt vattnet. Det är ju trots allt sol nästan varje dag trots vinter, åtminstone på Costa Blanca.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.