Var på MIO igår och fick se denna:
akryl1.jpg

Här är baksidan:
akryl2.jpg

Dessa fanns att få både i svart och vitt. Grejen är att jag INTE är beredd att betala 790 kr/st för ett antal högblanka plastbitar fastlimmade på ett tjockare filtliknande tyg.

Var kan man köpa färgad akrylplast på metervara? Gärna i dimension lämplig för detta...
 
Fixade nåt liknande som inflyttningspresent till en kompis för ett par år sedan. Fick också idén från MIO.

I mitt fall gick jag till en mekanisk verkstad som sysslar med rostfritt och bad dom bocka till i rostfri plåt, samma som på hippa kylskåp. Blev ett par perfekta armstödsbrickor att ställa ölen på :) (Eller läskeblasken om man nu är mer lagd åt det hållet).
Tur att kompisen avslöjat vilken soffa han beställt till nya lyan så jag fick måtten rätt.

Kommer inte riktigt ihåg vad det kostade,fick inget kvitto. Men 3-400 för två om mitt minne inte sviker.
 
Mellanbarn skrev:
Fixade nåt liknande som inflyttningspresent till en kompis för ett par år sedan. Fick också idén från MIO.

I mitt fall gick jag till en mekanisk verkstad som sysslar med rostfritt och bad dom bocka till i rostfri plåt, samma som på hippa kylskåp. Blev ett par perfekta armstödsbrickor att ställa ölen på :) (Eller läskeblasken om man nu är mer lagd åt det hållet).
Tur att kompisen avslöjat vilken soffa han beställt till nya lyan så jag fick måtten rätt.

Kommer inte riktigt ihåg vad det kostade,fick inget kvitto. Men 3-400 för två om mitt minne inte sviker.
Schysst inflyttningspresent! Att det är lite tanke bakom gör att det blir så mycket bättre.

Jo jag har sett de där du menar. Mio´s är inte i rostfritt utan lackerad plåt och de tar de ändå 390 kr/st för.

När jag visualiserar mig själv slappandes i den nya soffan med akrylskydden så är det nog en fin single malt eller en GT jag smuttar på... :D
 
Det ser nästan ut som en bordstablett. Finns sådana med stavar i trä. Om måttet stämmer vet jag ej.
 
Duka säljer också armstödsskyddet. Kommer ej ihåg exakt pris, men de kostade under 300:-
 
Jag har köpt ett sådant armstöd på Folkhemmet for 250kr. Mitt var i valnöt, vet ej om det finns i vit, med det bör väl finnas.
 
Hejduk..tig skrev:
Duka säljer också armstödsskyddet. Kommer ej ihåg exakt pris, men de kostade under 300:-
Var det i högblank plast?

Intressant i sådana fall!
 
maggiem skrev:
Jag har köpt ett sådant armstöd på Folkhemmet for 250kr. Mitt var i valnöt, vet ej om det finns i vit, med det bör väl finnas.
Tack för tipset!
 
Stenback skrev:
Var det i högblank plast?

Intressant i sådana fall!
Jag tror inte det var i plast. Såg nog bara i trä.
 
A
Ser exakt ut som en badrumsmatta som finns på Hemtex i färgerna vit, svart eller ek. 149:- (brukar dessutom va 50% för det mästa)
 
Trådlyft!

Var köper man "baksidan" enligt bild nr2 i första inlägget? En välsorterad tygaffär?
 
MathiasS skrev:
Trådlyft!

Var köper man "baksidan" enligt bild nr2 i första inlägget? En välsorterad tygaffär?
Ja det skulle jag vilja påstå. Smartast vore att köpa tyg med klister på. Kolla om de har vlieselin eller volymvlieselin med klister på ena sidan. Annars kan de kanske rekommendera ngt annat material. Finns även en tunnare klisterbar plast som kallas Lamifix.
Observera att vissa klister är inte så hållbara, så fråga först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.