Mycket intressant berätta mer min 550 läcker ner hela bilen
 
Iom att det ligger i en motorsågs funktion att ena halvan sprutar olja på den andra (plus att det är lätt att spilla när en fyller på) brukar det vara en mer eller mindre kladdig historia även om sågen inte har läckage.
 
  • Gilla
ptlf och 2 till
  • Laddar…
Ja fast jag har en gammal jonsered 2055 en hva 242 som fuktar men den nya 550 rinner det om
 
Cheesen
S stugfar skrev:
Är det bara min såg som läcker sågkedjeolja när den står..?
Alltid liten pöl under. Undantaget hos mig är partnern som å andra sidan är lite snål med smörjningen på kjedjan.
 
S
nanowire nanowire skrev:
Iom att det ligger i en motorsågs funktion att ena halvan sprutar olja på den andra (plus att det är lätt att spilla när en fyller på) brukar det vara en mer eller mindre kladdig historia även om sågen inte har läckage.
Min fråga uppstod när jag läste tråden; förslagen och exemplen (t.ex. slänga in i skuffen) kändes rätt märkliga för mig som alltid har en pöl under motorsågen där den stått ett tag. Den där figursydda väskan skulle ha blivit mycket geggig efter några månader.

Hade varit superbt för förvaringen om man slapp oljefläcken under.
 
S stugfar skrev:
Min fråga uppstod när jag läste tråden; förslagen och exemplen (t.ex. slänga in i skuffen) kändes rätt märkliga för mig som alltid har en pöl under motorsågen där den stått ett tag. Den där figursydda väskan skulle ha blivit mycket geggig efter några månader.

Hade varit superbt för förvaringen om man slapp oljefläcken under.
Jo men håller med. Bla därför jag använder plastback. Men borde nog dela upp med någon sorts avdelare så inte allt blir oljigt.
 
  • Gilla
stugfar
  • Laddar…
S stugfar skrev:
Min fråga uppstod när jag läste tråden; förslagen och exemplen (t.ex. slänga in i skuffen) kändes rätt märkliga för mig som alltid har en pöl under motorsågen där den stått ett tag. Den där figursydda väskan skulle ha blivit mycket geggig efter några månader.

Hade varit superbt för förvaringen om man slapp oljefläcken under.
https://www.jula.se/catalog/tradgar...ehor/motorsagstillbehor/spilloljetrag-011535/

Det tar efektivt upp oljan som gärna rinner ur sågen... ett papper eller annat bra absorberante stycke lite i botten är det lättare att "töma" när de blir mycket i den
 
  • Gilla
stugfar och 4 till
  • Laddar…
galento
Svetsade ihop en kraftig låda som rymmer såg , bränsle och lite annat och
monterade fram på traktorn.
 
Så här både förvarar och transporterar jag såg, kringutrustning, och skyddsutrustning.

Stor metallisk förvaringslåda med handtag i en rörig källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallåda med arbetsutrustning: hjälm, hörselskydd, verktyg, säkerhetskläder, reflekterande i mörkt utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vill minnas att jag köpte aluminiumlådan på Bauhaus. Jag sågar antingen hemma i trädgården, eller ute vid stugan, så det är skönt att bara slänga in lådan i bilen, eller spänna fast den på släpet, och veta att allt är med. Nu har jag batterisåg, men det skulle funka lika bra med bensinsåg. Även en dunk skulle få plats.
 
  • Gilla
HSP och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
B bakterie skrev:
Så här både förvarar och transporterar jag såg, kringutrustning, och skyddsutrustning.

[bild][bild]

Vill minnas att jag köpte aluminiumlådan på Bauhaus. Jag sågar antingen hemma i trädgården, eller ute vid stugan, så det är skönt att bara slänga in lådan i bilen, eller spänna fast den på släpet, och veta att allt är med. Nu har jag batterisåg, men det skulle funka lika bra med bensinsåg. Även en dunk skulle få plats.
Jag har slutat släpa med mig verktyg mellan hemmet och stugan. Två uppsättningar av allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.