Vi ska ta bort en rabatt för att ha gräsmatta istället. Rabatten är ca 15 kvm och gräsmatta finns runtom i hyfsat skick. Går det att rulla ut färdig över rabatten bara eller är det bättre att så?
 
O Olle75 skrev:
Vi ska ta bort en rabatt för att ha gräsmatta istället. Rabatten är ca 15 kvm och gräsmatta finns runtom i hyfsat skick. Går det att rulla ut färdig över rabatten bara eller är det bättre att så?
Gräsfrö är ju billigare, men tar längre tid att få färdig matta. Se till att tömma rabbaten på vad nu innan har växt där så att det inte växer igenom den nya mattan
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Gräsfrö är ju billigare, men tar längre tid att få färdig matta. Se till att tömma rabbaten på vad nu innan har växt där så att det inte växer igenom den nya mattan
Ok tack svar men bortsett från pris (som iofs inte är oviktigt men hanterbart givet så liten yta..) så borde det funka?
 
O Olle75 skrev:
Ok tack svar men bortsett från pris (som iofs inte är oviktigt men hanterbart givet så liten yta..) så borde det funka?
Självklart. Bort med skiten som är där nu, kanske behöver du gräva bort en del jord för att få bort rötter och annat, full på med jord, rulla ut, vattna satan.
 
  • Gilla
Olle75
  • Laddar…
Klart det funkar. Rullgräsmatta klart på någon timme, gräsfrö 2-3V
 
  • Gilla
Olle75
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Klart det funkar. Rullgräsmatta klart på någon timme, gräsfrö 2-3V
mjae, beror på vilken grässort man har. Ska man ha en något sånär blandning som inte är död nästa vår så är det snarere 6-8 veckor innan man försiktigt kan börja gå på gräset.
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
mjae, beror på vilken grässort man har. Ska man ha en något sånär blandning som inte är död nästa vår så är det snarere 6-8 veckor innan man försiktigt kan börja gå på gräset.
Ja så är det, syftade på tills man ser lite grässtrå som grott
 
O Olle75 skrev:
Vi ska ta bort en rabatt för att ha gräsmatta istället. Rabatten är ca 15 kvm och gräsmatta finns runtom i hyfsat skick. Går det att rulla ut färdig över rabatten bara eller är det bättre att så?
Jag hade köpt färdig på rulle så att du slipper så mycket ogräs. Jag har sått och är urless på att 70% är ogräs som tar plats.
Jag köper färdigt på rulle nästa gång. Då är det tätt med gräs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.