Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Svårt att bromsa sig till första platsen va?
Vad menar du?
 
Köpa kvalitet billigt
 
Fönster är en produkt man kanske inte sk snåla på
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Fönster är en produkt man kanske inte sk snåla på
De va du tycker och vad du anser är bra och dåligt.
 
L LucaTonii skrev:
De va du tycker och vad du anser är bra och dåligt.
Du kan fråga 100 personer med erfarenheter av bygg och invänta svaret också.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du kan fråga 100 personer med erfarenheter av bygg och invänta svaret också.
Det spelar ingen roll ,alla har sina åsikter och vad för budget man har.
 
Ibland kan man bita sig själv i röven då produkterna kräver mer underhåll och inte håller lika länge.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ibland kan man bita sig själv i röven då produkterna kräver mer underhåll och inte håller lika länge.
Och ibland kan ekonomin bita dig i röven och du kräver ännu mer underhåll och orkar inte lika längre.
 
Ta på dig dubbla byxor
 
Ibland spårar trådarna ur…
 
  • Gilla
vcx och 3 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Ibland spårar trådarna ur…
Ja det är tråkigt, tur det finns trådar med många goda råd också :)
 
Nu har ju TS redan beställt men min erfarenhet är att det går att få bra fönster till bra pris när man ska ha många. När jag byggde min kåk för fyra år sedan tog jag in offerter från många leverantörer. Det skilde ca 20% mellan billigaste PVC-fönsterna och Nordan N-tech som jag valde. Riktigt fina fönster och dörrar med aluminium på utsidan. Dessutom i valfri kulör.

Ska man köpa enstaka fönster är skillnaden väldigt mycket större.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Nu har ju TS redan beställt men min erfarenhet är att det går att få bra fönster till bra pris när man ska ha många. När jag byggde min kåk för fyra år sedan tog jag in offerter från många leverantörer. Det skilde ca 20% mellan billigaste PVC-fönsterna och Nordan N-tech som jag valde. Riktigt fina fönster och dörrar med aluminium på utsidan. Dessutom i valfri kulör.

Ska man köpa enstaka fönster är skillnaden väldigt mycket större.
Jag håller med.

Jag har själv bytt fönster för ett år sedan och fick 40% på Outline 3-glas, u-värde 1,0 med alu-utsida. Blev inte så fruktansvärt dyrt ca 170 tkr för 22 fönster och 4 helglasade altandörrar med installation.

Vad många här på forumet inte förstår är att det är väldigt olika förutsättningar för olika medlemmar på Byggahus.se. Vi har storstadsborna i gruppen som jag tillhör. Här finns det ganska många som kan fixa fram 200-300 tkr utan att låna och behöver vi ett lån på en större summa så är det ofta inga problem.

Men de finns också en mycket stor grupp medlemmar som har en betydligt mer begränsad budget. Här är det inte tal om att bygga en altan med snickare för 150 tkr. De vill också ha en altan men gör det själva för mindre än en tredjedel.

Nu gör jag generaliseringar men jag märker att förståelsen speciellt hos de som har det (mycket) gott ställt är låg för de som verkligen behöver välja det billigaste vid varje tillfälle
 
  • Gilla
TheImprovisor och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.