Vi ska bygga ett 2-plans trähus och har funnit att Fiskarhedenvillan är prisvärt när det kommer till sådana hus. Men, har ni några åsikter om varför vi INTE ska bygga med Fiskarhedenvillan?
 
A
Gillar också några av deras hus. Jag är inte så jätte insatt i huskonstruktioner men den uppfattningen jag har fått är att man egentligen inte är så "billigt" i slutändan efter alla åtaganden osv
 
Vilket är det ni funderar på? Vi är lite sugna på Entitan.
Har ni tänkt göra en del jobb själv?
Vill också veta mer!
 
Vi var också inne på att bygga med dom först, då vi trodde dom var "billiga". Men FH är inte mer prisvärda än hus från andra tillverkare. Priset som dom visar i annonser är ju i stort sett för en brädhög och priset man får i första offerten stiger snabbt, då dom har förhållandevis låg utgångsstandard, och dyra tillval. Men visst är husen fina.
 
Vi var också inne på FH men som Rutger säger så är det ju priset för "brädhögen" som är billig.Är man beredd att göra mycket själv så kan man komma undan en del men i långa loppet så hamnar det på en betydligt dyrare prislapp(speciellt om man vill ha hög standard) än man tror från början. Ska dock tillägga att jag tycker de har mycket fina hus och bra planlösningar i mitt tycke.
 
Rutger skrev:
Vi var också inne på att bygga med dom först, då vi trodde dom var "billiga". Men FH är inte mer prisvärda än hus från andra tillverkare. Priset som dom visar i annonser är ju i stort sett för en brädhög och priset man får i första offerten stiger snabbt, då dom har förhållandevis låg utgångsstandard, och dyra tillval. Men visst är husen fina.
Vi har själva spoven i tankarna. Vi kommer att göra allt utom VVS och stomresning som vi tar på entreprenad. Min man är i byggbranschen och vi kommer att kunna få bra rabatter på det som inte ingår. Vi räknar på att hamna runt 1.8000000 exkl. tomt men inklusive ALLT annat. Jag tror som tidigare talare att om man ska "tjäna" på att bygga med fiskarheden ska man göra en hel del själv.
 
Instämmer med tidigare "talare".
Gjorde en kalkyl där vi inte gör något själva å då hamnar man på samma nivå som många andra leverantörer.
Det som fick oss att välja Fiskarheden var att det är lite lättare att själv påverka hur mycket jobb man vill lägga ner. I vårt fall sänkte det kostnaderna ganska rejält.
Vi ska bygga Tranan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.