Brukar vara väldigt simpelt elsystem om man exkluderar alla säkerhetsfunktioner. Är den trycksmord så finns det en tryckvakt som bryter tändningen om det är för lite olja/för lågt oljetryck.
 
Ganska säker på att nått glappar sitter två stift på startreläet förutom batteri/startmotor den ena är tillslag från tändningslås den andra är b+ som delat sej en kabel till tändningslås och en in under svänghjul med konstant plus den va det sista jag rörde innan den dog helt
 

Bästa svaret

Du har en ensam svart kabel ut från motorkåpan. Drar du ur den finns inga brytare eller annat som kan stanna motorn. Går den ojämnt låter det snarare som förgasproblem
 
Röd kabel konstant plus Motorutrustning, smutsig, gräs, kablar, mekaniska komponenter, röda ledningar, utomhus, behov av underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den är för att ladda batteriet. Kolla på andra sidan.
 
Ok då kanske det var en slump att den dog precis när jag grjade med den men då river jag förgasaren :)
 
Koppla ur den svarta först för att säkerställa
 
Problem löst flottören hade hängt sej och dränkt stiftet så en service är nog på plats
 
Om den rinner igenom så kan ett nålbyte vara på sin plats, på LMT förgasare så blir ofta toppen på nål skev. Så fortsätter den flöda igenom, byt nål.

Håll koll på oljenivån, inte ovanligt att myyyycket bensin rinner ner i vevhuset.
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
Spinner som en katt ny nål och service
 
  • Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
N
Har en 12,5 hk i min klippare från 1999. I princip odödliga motorer om man sköter om dem och t.ex. byter olja varje höst.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Jag har både 12.5 och 15 hästars motorer.
Töffar på fint.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.