Vill återvinna vårt SPA bad men det står olägligt till och skulle kosta mycket att hämta som det är. Går det att såga isär (förutsatt att el är bortkopplad) och ta bort i bitar, och i så fall vilken typ av såg?
 
Tigersåg eller vinkelslip
 
Tack. Är det något att tänka på (förutom skyddsglasögon)? Har aldrig sågat i annat än trä
 
Jag gissar att spabadet är gjort av glasfiber?
Använd en tigersåg med metallblad. Glasfiber är väldigt hårt mot sågbladen så köp med dig en drös billiga metallblad och byt ofta.

Glasfiber kliar också något fruktansvärt så använd helst en engångsoverall och tejpa den mot handskarna så du slipper få in damm. Andningsmask med dammfilter är också ett måste. Men annars så är det inget konstigt.
 
  • Gilla
wireless2000 och 1 till
  • Laddar…
R
Har du testat att lägga ut det för försäljning/skänkes?
Så slipper du göra nått jobb utan det är upp till köparen/den som hämtar det att lösa.

Har kompisar som sålt/skänkt stora saker där folk är helt tokiga att höra av sig och sen kommer med ett antal kompisar och lyfter iväg/monterar ner sakerna.

Win/win, du slipper lyfta ett finger och nån annan som alltid drömt om ett spabad får det svinbilligt/gratis
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
W wireless2000 skrev:
Tack. Är det något att tänka på (förutom skyddsglasögon)? Har aldrig sågat i annat än trä
Hur gick det? Jag är i samma tankar nämligen
 
Det löste sig på annat vis, två glada män med väldigt lång kran kom och hämtade det utan kostnad
 
  • Gilla
Pappabjorn
  • Laddar…
W wireless2000 skrev:
Det löste sig på annat vis, två glada män med väldigt lång kran kom och hämtade det utan kostnad
Huuur fick du denna lyxen och behöver dom ett till ? ;)
 
Haha, satte ut på Blocket bara. Badet fungerade ju vilket kanske underlättar, är det trasigt nog mindre lätt att hitta glada män med kran
 
  • Gilla
Pappabjorn
  • Laddar…
W wireless2000 skrev:
Haha, satte ut på Blocket bara. Badet fungerade ju vilket kanske underlättar, är det trasigt nog mindre lätt att hitta glada män med kran
Tack för tipset. Hur gjorde du med urkopplinhen med elen? Inte jag som har kopplat in det.
 
Pappabjorn Pappabjorn skrev:
Tack för tipset. Hur gjorde du med urkopplinhen med elen? Inte jag som har kopplat in det.
De glada männen fixade. Vi hade koll på vilken säkring som gick dit, de kopplade loss och sen tejpades kabeln för kung och fosterland
 
  • Gilla
Pappabjorn
  • Laddar…
W wireless2000 skrev:
De glada männen fixade. Vi hade koll på vilken säkring som gick dit, de kopplade loss och sen tejpades kabeln för kung och fosterland
Så ni tog bort säkringen så den kabeln blev "död" sen satt det en kabel kvar som du tejpade med el tejp då?
 
  • Gilla
wireless2000
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.