Jag använder olika tvättmaskiner och alla har gemensamt att de väger tvätten för att dosera vattnet - tror jag.

Problemen är flera:
1) när jag tvättar dunkuddar o duntäcke så kräver dessa mycket vatten, men de väger ju inget så maskinen doserar alldeles för lite vatten.
2) alla dessa EU-krav på el- o vattensnåla maskiner gör att de nu tar väldigt låg tid att köra tvättprogram.

Om jag ökar vattenmängden så blir du kuddarna ordentligt tvättade, och det kommer troligen också att korta programmet.

Fråga:
Hur ökar jag vattenmängden? ...genom att trycka på "snabbtvättaknappen" ? Trycka på "extra smutsig symbolen" ?
 
Det står förmodligen i instruktionsboken vad de olika tillvalen gör. Svårt att svara på utan att veta åtminstone tillverkare.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
M Maalkl skrev:
Det står förmodligen i instruktionsboken vad de olika tillvalen gör. Svårt att svara på utan att veta åtminstone tillverkare.
I mitt inlägg skrev jag först att det inte står ett dugg om vattenmängd i instruktionsboken, men tog sedan bort texten ;) Electrolux som ett exempel
 
N
På min maskin (Bosch) finns en knapp som ger extra vatten men då förlängs tvättiden med drygt tio minuter (2,25 istället för 2,13 vid 60 graders tvätt).
 
BirgitS
Vår tvättmaskin (Electrolux) har ett särskilt program för täcken och liknande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.