G Ganescha skrev:
Ja förlåt, stod ju i första inlägget. Skulle absolut tippa på att det är pga. Sprickor och pumpen. Blev den sprickor i grundmuren vid dräneringen så kan dom ha blivit större med åren pga sättningar osv.
Kolla med försäkringsbolaget och sedan hör med dräneringsfirman, lämnade dom garanti på sitt arbete? Hur länge?
Ingen fara, dom lämnade 5år garanti på arbete, har alla dokumentation,
 
B BTR skrev:
Har du parkettgolv i källaren?
jag har parkettgolv i källaren
 
K kekwo skrev:
Ingen fara, dom lämnade 5år garanti på arbete, har alla dokumentation,
Nog bara tyvärr att gräva upp igen då om inget annat uppenbart/synligt kan vara orsaken utifrån.
 
  • Gilla
kekwo
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Nog bara tyvärr att gräva upp igen då om inget annat uppenbart/synligt kan vara orsaken utifrån.
Tackar så mycket för din hjälp.
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
K kekwo skrev:
Hej
Jag behöver hjälp och råd från kunniga personer,
Rinner in vatten genom källarvägg sedan några veckor tillbaka, huset är dränerad 2015, anlitade ett företag som jag litade på, har gjort fuktmätning är 100% fuktigt i väggen,
Hur ska jag göra vem ska jag kontakta i första hand,
Kan jag kontakta min försäkringsbolag?
Tacksam för svar
Mvh
Hur är dräneringen gjord? Platonmatta, pordrän , isodrän ..? nya rör? dagvatten?

På utsidan vid läckan.. vad finns där? Lvp tyckte jag mig se i tidigare kommentar.. men i övrigt? Stuprör? Hörn på huset?

Foto kanske?
 
Redigerat:
  • Gilla
TheBigCheese
  • Laddar…
T TheBigCheese skrev:
Vart tar kondensvattnet från LLVP vägen?
Det rinner bara ner under luftvärmepumpen
 
K kekwo skrev:
Det rinner bara ner under luftvärmepumpen
Jag hade en skada i källaren för några år sen. Visade sig att de va skit i utedelen som täppte till avrinningen så den stod och läckte vatten precis under sig. Det mättade jorden och till slut rann in genom skarven platta/betong och in i källaren. Samma sekund jag rensade utedelen på vatten så den ledde bort det slutade vatten komma in i källaren.

Kolla upp avrinningen
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Nog bara tyvärr att gräva upp igen då om inget annat uppenbart/synligt kan vara orsaken utifrån
G Ganescha skrev:
Nog bara tyvärr att gräva upp igen då om inget annat uppenbart/synligt kan vara orsaken utifrån.
kan det ett försäkrings ärende
 
M
Det har ju tidvis regnat rätt bra de senaste veckorna, kolla så att du inte har stopp i avloppsrören från takavvattningen.
 
kan det bli ett försäkrings ärende?
L Lechuza skrev:
Jag hade en skada i källaren för några år sen. Visade sig att de va skit i utedelen som täppte till avrinningen så den stod och läckte vatten precis under sig. Det mättade jorden och till slut rann in genom skarven platta/betong och in i källaren. Samma sekund jag rensade utedelen på vatten så den ledde bort det slutade vatten komma in i källaren.

Kolla upp avrinningen
har kollat avrinningen är som det ska
 
M mnils skrev:
Det har ju tidvis regnat rätt bra de senaste veckorna, kolla så att du inte har stopp i avloppsrören från takavvattningen.
Nej det inte stopp i avloppsrören
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.