Hej forumet!

Jag vill sätta upp en stolpe för att få ut extra vattenutkastare till vår köksträdgård. Har redan en gräv PEM-slang 25mm som är dragen dit. Tänker att jag vill ha möjlighet att ha 3 eller 4 utkast där uppe så en fördelare vill jag ha.

Tänker att det vore snyggt att kapa PEM-slangen och dra upp en vanlig trädgårdsslang , detta för att PEM-slangen är så bångstyrig. Hur har ni andra gjort? Vad behöver jag köpa för att göra detta till verklighet? Har otroligt lågt självförtroende när det kommer till sånt här med egna projekt.

Tänker att jag gräver ner PEM-slangen under gruset så att den inte syns.

Antar att jag behöver

En form av tjock stople, vad kallas detta? Plint?
Slangklämmor för att få slangen att fästa tight kring stolpen
Ett vattenutkast
Någon form av vattenfördelare
Omvandlare för att kunna koppla min PEM-slang till en vanlig trädgårdsslang.

Tacksam för hjälp!
 
  • Trädgårdsslang på vagn, multipel utomhuskran, röd vägg, trälist, stenar på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgårdsland av trävådor, skottkärra, grusgång, planteringar omgivna av stenar, skogsbakgrund, delvis molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgårdsarbete, grus, grönska, planteringslådor, skottkärra, stenläggning, skogsbakgrund, molnig himmel, pågående anläggningsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Totte_S
Tycker du gör precis som i den ände du anslutit vattnet. Sätt en stolpe i marken på bra sätt. Klamra fast pem-slangen på denna och en fördelar precis som du gjort.
 
  • Gilla
Lanzal
  • Laddar…
Problemet med PEM-slang tänker jag blir att den är så himla hård, svårt att få upp den rakt upp via en stolpe, kanske bara får köpa en skarv och dra upp röret på så sätt via stolpen. Tack för ditt råd!
 
Sätt en 90-graders vinkel i marken, skarva på en bit som går rakt upp till lämplig kran
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.