Jag håller på lägga trall (kärnfuru) och har fått med två olika skruv från Beijer. En med vanlig skruvskalle och en som heter ”deck pro outdoor” för dold infästning. Alltså en skruv som normalt ska döljas i sidorna av trallen men det är jag inte intresserad av. Nu orkar jag inte lämna tillbaka utan undrar om det finns nån nackdel med att skruva som normalt med dessa skruv? Tycker dom nyper okej men kanske inte lika bra som en med försänkt skalle.

Vad säger ni? Måste jag åka till Beijer imorgon eller inte?

https://www.nktfasteners.com/sv/decking-screws
 
Jag har precis gjort detta, tyckte det funkade mycket bra. Använde Heco invisible som jag tyckte var prisvärd. Träplankor i närbild, med synliga träådror och skruvade skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skallarna är så små att från ögonhöjd tyckar jag knappt man tänker på dem.
 
  • Gilla
Mattiasje
  • Laddar…
Nylagda och om brädorna är snälla gör det nog inget, men om de börjar vrida och böja, så är det kanske inte så bra med små huvuden och alla rakt uppifrån. De dolda skruvarna sitter ju i vinkel så att de låser fast extra bra.
 
K
Hep Hep skrev:
Nylagda och om brädorna är snälla gör det nog inget, men om de börjar vrida och böja, så är det kanske inte så bra med små huvuden och alla rakt uppifrån. De dolda skruvarna sitter ju i vinkel så att de låser fast extra bra.
Där har vi nog lite olika uppfattning, skråskruvning tycker jag inte alls fäster lika bra och har inte alls lika mycket material att jobba med så inte alls lika ”starkt” förband.
 
Redigerat:
K kniv skrev:
Där har vi nog lite olika uppfattning, skråskruvning tycker jag inte alls gäster lika har och har inte alls lika mycket material att jobba med så inte alls lika ”starkt” förband.
Nackdelen är precis som du skriver att det är mindre material att jobba med, men annars är två skruvar i vinkel bättre än två rakt ner när det gäller att hålla fast en bräda som torkar. Lösningen för TS är väl att sätta i skruvarna en bit in från kanten som man brukar, men skruva den snett ner. När tryckt torkar har en skruv med måttliga gängor och "ingen" skalle inte oddsen med sig.
 
Vi får väl se om några år 😀
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.