Tja
Har letat ett bra tag på fönster till mitt hus
Finns hur många fönster försäljare som helst och rätt dyrt.
Har hört att klarfönster,bonus fönster,West coast windows osv att dom har bra och billigare fönster.
Vad har ni för erfarenhet av dom? Rekommenderar ni någon av dom?
Vad skulle ni rekommendera?
 
  • Gilla
Daniel falkholt
  • Laddar…
Ingen som vet ?
 
L LucaTonii skrev:
Ingen som vet ?
Jag köpte av sparfönster. Fin ytterdörr och fina fönster. Inga problem alls..
 
  • Gilla
LucaTonii
  • Laddar…
R Ring skrev:
Jag köpte av sparfönster. Fin ytterdörr och fina fönster. Inga problem alls..
Tack för tipset, ska in på deras hemsida och kika.
 
R Ring skrev:
Jag köpte av sparfönster. Fin ytterdörr och fina fönster. Inga problem alls..
När var det du köpte dina fönster hos dom om jag får fråga?
 
Tre år sedan kanske..
Men jag skulle tro att alla billiga förnsterleverantörer är jämlika vad avser kvalitet.. Och efter att ha tittat på mockfjärdsfönster till exempel så hade jag nog valt budgetalternativ...
 
  • Gilla
LucaTonii
  • Laddar…
Bytte fönster i hela huset för några år sedan. Valde TK-gruppen och deras PVC-fönster.

Litet hus med bara sju fönster. Fem öppningsbara och två fasta. De kom ut och mätte. Sedan kom fem glada polacker och gjorde hela jobbet på en dag.

Är helnöjd såväl med pris som arbete och garantiåttagande. En av kassetterna var otät och fick kondens inuti efter ett par år. Byttes utan krångel.

Enda smolket i bägaren var att ingen av de fem kunde svenska eller engelska. Arbetsledaren kunde tyska så vi fick föra konversationen på det språket. Allt var dock väl förberett och planerat väl så inga problem uppstod som behövde diskuteras eller lösas.

De täckte golvytor och skyddade det som behövde skyddas, var allmänt varsamma och grovstädade duktigt efter sig. De tog dessutom med sig de gamla fönstren så jag slapp det problemet.
 
  • Gilla
LucaTonii
  • Laddar…
R Ring skrev:
Tre år sedan kanske..
Men jag skulle tro att alla billiga förnsterleverantörer är jämlika vad avser kvalitet.. Och efter att ha tittat på mockfjärdsfönster till exempel så hade jag nog valt budgetalternativ...
Okej . Varför skulle du göra det? Skiljer det sig inte så stor skillnad på kvalitet jämfört med priset eller ?
 
TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Bytte fönster i hela huset för några år sedan. Valde TK-gruppen och deras PVC-fönster.

Litet hus med bara sju fönster. Fem öppningsbara och två fasta. De kom ut och mätte. Sedan kom fem glada polacker och gjorde hela jobbet på en dag.

Är helnöjd såväl med pris som arbete och garantiåttagande. En av kassetterna var otät och fick kondens inuti efter ett par år. Byttes utan krångel.

Enda smolket i bägaren var att ingen av de fem kunde svenska eller engelska. Arbetsledaren kunde tyska så vi fick föra konversationen på det språket. Allt var dock väl förberett och planerat väl så inga problem uppstod som behövde diskuteras eller lösas.

De täckte golvytor och skyddade det som behövde skyddas, var allmänt varsamma och grovstädade duktigt efter sig. De tog dessutom med sig de gamla fönstren så jag slapp det problemet.
TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Bytte fönster i hela huset för några år sedan. Valde TK-gruppen och deras PVC-fönster.

Litet hus med bara sju fönster. Fem öppningsbara och två fasta. De kom ut och mätte. Sedan kom fem glada polacker och gjorde hela jobbet på en dag.

Är helnöjd såväl med pris som arbete och garantiåttagande. En av kassetterna var otät och fick kondens inuti efter ett par år. Byttes utan krångel.

Enda smolket i bägaren var att ingen av de fem kunde svenska eller engelska. Arbetsledaren kunde tyska så vi fick föra konversationen på det språket. Allt var dock väl förberett och planerat väl så inga problem uppstod som behövde diskuteras eller lösas.

De täckte golvytor och skyddade det som behövde skyddas, var allmänt varsamma och grovstädade duktigt efter sig. De tog dessutom med sig de gamla fönstren så jag slapp det problemet.
Men va bra.
Ja skitsamma om dom kan språket eller ej,så länge de utför jobbet bra och allt är förplanerat innan.
 
  • Gilla
TheImprovisor
  • Laddar…
A
Vart är detta?

Har du en lokal polsk snickare finns chansen din kan ta med polska fönster till mindre peng.
 
  • Gilla
LucaTonii
  • Laddar…
yoloboi skrev:
Vart är detta?

Har du en lokal polsk snickare finns chansen din kan ta med polska fönster till mindre peng.
I Stockholm.
 
Jag har en fråga.
Jag saknar tilluft i kåken och har mekanisk frånluft.
Det finns varken spaltventil på dom nuvarande fönster eller väggventil i samtliga rum.
Är det smart att passa på att köpa spaltventiler på dom nya fönstren eller är det bättre att sätta dit väggventiler ?
Vad hade ni gjort?
Jag funderar inte att installera en ftx system i huset.
 
Jag har fått uppfattningen att alla fönster som inte explicit är tillverkade någon annan stans kommer från Polen. Det är inget man skyltar med direkt. Men Polen är stora på fönster.
 
Har beställt nu från sparfönster.se
Jävligt bra priser.
Får invänta och se hur kvalitén är.
 
Svårt att bromsa sig till första platsen va?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.