Hej,

Håller på att gå igenom taket och vinden (FTX vinden) och märker att det är nog något djur som är där och hänger eftersom de har bitits sig igenom ett lätt gallt som ska skydda för just det.

Ska man göra om och göra rätt för att verkligen se till att ekorrar (exempelvis) inte ska hänga på vinden? Eller är det ofarligt?
 
  • Träkonstruktion, röda plåtar, hål i väggen, möjlig ingång för djur, slitet, utomhus, takutspring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
john68 john68 skrev:
Mårddjur gillar vindar och kan orsaka problem på isolering och kablar.
[länk]
Tack för info
 
4774
Vi har både en ekorre och fladdermöss på vinden. Ingen av dem har på de sju år som vi har bott här gjort någon som helst skada
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vi har både en ekorre och fladdermöss på vinden. Ingen av dem har på de sju år som vi har bott här gjort någon som helst skada
Jag vet att det är en ekorre om bor på vår vind men sen vet jag inte om det kanske är någon fågel också. Hade gärna låtit dem bo kvar om ingen skada sker
 
  • Gilla
jonas.o och 1 till
  • Laddar…
4774
Fåglar har vi oxå, mest svalor på försommaren men inte heller de har gjort någon större inverkan. Bara slänga ut redet när de lämnat för säsongen. Tror inte att din ekorre kommer göra större skada, den håller väl på att samla ett matförråd kan jag tänka. Det gör iaf vår nu ett tag och sedan kommer den inte tillbaka förrän till vintern
 
4774 4774 skrev:
Fåglar har vi oxå, mest svalor på försommaren men inte heller de har gjort någon större inverkan. Bara slänga ut redet när de lämnat för säsongen. Tror inte att din ekorre kommer göra större skada, den håller väl på att samla ett matförråd kan jag tänka. Det gör iaf vår nu ett tag och sedan kommer den inte tillbaka förrän till vintern
Får ni många hasselnötter i hyra? =)
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
K Klass0n skrev:
Får ni många hasselnötter i hyra? =)
Dessvärre inte 😃. Han/hon huserar hyresfritt . Att min ena katt inte har slaktat den är däremot en gåta då hon hatar ekorrar och dödar dem så fort hon får syn på en. Äter dem gör hon inte, man ser att det verkligen rör sig om rent hat. Varför vet jag inte. Undrar oxå hur ekorren och fladdermössen kommer överens 🤣
 
  • Haha
Klass0n
  • Laddar…
Betalar man inte hyra ska man ut. Så funkar det hos oss.
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
4774
Snålt hahaha 😉
 
B Blåbetongägaren skrev:
Hej,
Om jag va dig så skulle jag satt ditt insektsnät något liknande denna. [länk]

Då du vill göra det möjligt för luft i fortsättningen röra sig fritt men inte djur och insekter. Lite pilligt att få ditt. Snyggast resultat om du sätter den från insidan.
Hej,

Tack för tipset. Jag köpte faktiskt liknande nät och även gnagargaller. Tänkte jag kör dubbelt upp för det verkar som jag har getingbo som smådjur där uppe
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.