Någon som har erfarenhet av dettta företag?

Knackade på och ville fixa mitt förrådstak.
 
tommib
Välkommen till forumet!

Jag har ingen specifik erfarenhet av det företaget men hantverkare som knackar på och vill göra saker på ditt hus är sällan en bra idé.

En snabb googling ger att bolaget saknar bokslut och verkar ha startat i januari 2019. Det är registrerat 2017 men avsaknaden av bokslut tyder på ett skalbolag som sedan sålts färdigt till nuvarande innehavare.

Alla måste börja någonstans och alla är nya i början men jag hade valt bort ett företag som är så nystartat om det inte hade extremt bra referenser. Att de sökte upp dig försämrar läget i mitt tycke.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Hej tack för det svar.
Efter tjat fick jag referenser som jar ringt till. Fe var jätte nöjda med dem. Dessa killar kommer från alanex tidigare tydligen. Och nu stsrtst eget i januari sa en referens.
 
Anlita aldrig sådana här dörrknackare. Låt någon annan ta smällen av sådana här nystartade bolag. Enda gången jag skulle få för mig att anlita ett nystartat bolag var om jag hade koll på vilka det var som drev firman. Att det exempelvis var någon som var känd i bygden och som man hade koll på. Anlitar du dessa kommer du säkerligen starta en tråd här i forumet efteråt. Fast inte i positiv bemärkelse. Referenser ska man väl ta med en nypa salt med. De kan ju vara vänner till de som har firman.
 
  • Gilla
Ronneb och 1 till
  • Laddar…
Men den absolut första frågan: VILL du fixa ditt förrådstak? Behöver det fixas? Att dörrknackaren påstår att det behöver fixas, betyder ingenting. Vet du av egen observation att det är dags att åtgärda det just nu?

OM det sedan är så att taket faktiskt behöver åtgärdas, och du vill ha det gjort just nu. Och OM den här firman får bra referenser (jag skulle absolut inte nöja mig med en referens, när dte gäller en dörrknackare), och de ger ett bra pris. Så kanske just ett förrådstak är lagom ofarligt, skulle det gå åt skogen, så är det troligen inga jättevärden det handlar om.

Se till att inte betala en krona i förskott, inte ens för material. Ett förrådstak bör gå såpass snabbt att det inte finns någon anledning för à conto betalningar, sådant kan vara aktuellt på större arbeten som tar en månad eller mer.
 
  • Gilla
tanaris
  • Laddar…
S Solgubben skrev:
Någon som har erfarenhet av dettta företag?

Knackade på och ville fixa mitt förrådstak.
S Solgubben skrev:
Någon som har erfarenhet av dettta företag?

Knackade på och ville fixa mitt förrådstak.
Vill råda dig till att ta in ytterligare en offert på jobbet. Min granne fick betala mer än dubbelt så mycket till Alanex för samma jobb som vi betalade till en annan firma.
 
Redigerat:
Svevitaks kontaktpersoner är oförskämda och otrevliga när de svarar på telefonfrågor. Jag säger att de är ett företag som sätter bedrägerier mot äldre och lurar att de måste utför reparationer och förbättringar som inte behövs. När jag ifrågasätter offerter för 300 000kr hotar de med stämning och inkasso för utfört arbete som inte utförts. De hävdar att arbete utförts på ett tak under 4 arbetsdagar men det finns inga spår av det eller att någon granne sett arbetet. Inget underarbete går att finna. Jag hoppas de inte kommer bli långvariga i branschen!
 
Dom har lurat min granne på hans alla besparingar,nu sitter han där utan några pengar!! Vi kommer även att göra en anmälan på dom,hopp dom ser detta och betalar tillbaka allt,för nu är min granne stressad!
 
B Bo Nilsson3 skrev:
Dom har lurat min granne på hans alla besparingar,nu sitter han där utan några pengar!! Vi kommer även att göra en anmälan på dom,hopp dom ser detta och betalar tillbaka allt,för nu är min granne stressad!
Exakt samma hände min granne, hon är 90+. Går det inte att stoppa dessa?
B Bo Nilsson3 skrev:
Dom har lurat min granne på hans alla besparingar,nu sitter han där utan några pengar!! Vi kommer även att göra en anmälan på dom,hopp dom ser detta och betalar tillbaka allt,för nu är min granne stressad!
B Bo Nilsson3 skrev:
Dom har lurat min granne på hans alla besparingar,nu sitter han där utan några pengar!! Vi kommer även att göra en anmälan på dom,hopp dom ser detta och betalar tillbaka allt,för nu är min granne stressad!
Exa
 
Ingen aning,men det gör det säkert på något sätt,vi håller på att förbereda en anmälan mot dom!! Har även lagt dom på svarta listan!! Skriv om dom på nätet,vad dom håller på med,finns flera sånna företag som jobbar på det sättet,tar förskott och inte gör ett ordentligt arbetare!! Bort med bedragare!!
 
  • Gilla
Granne1
  • Laddar…
B Bo Nilsson3 skrev:
Dom har lurat min granne på hans alla besparingar,nu sitter han där utan några pengar!! Vi kommer även att göra en anmälan på dom,hopp dom ser detta och betalar tillbaka allt,för nu är min granne stres
B Bo Nilsson3 skrev:
Dom har lurat min granne på hans alla besparingar,nu sitter han där utan några pengar!! Vi kommer även att göra en anmälan på dom,hopp dom ser detta och betalar tillbaka allt,för nu är min granne stressad!
B Butterix skrev:
Svevitaks kontaktpersoner är oförskämda och otrevliga när de svarar på telefonfrågor. Jag säger att de är ett företag som sätter bedrägerier mot äldre och lurar att de måste utför reparationer och förbättringar som inte behövs. När jag ifrågasätter offerter för 300 000kr hotar de med stämning och inkasso för utfört arbete som inte utförts. De hävdar att arbete utförts på ett tak under 4 arbetsdagar men det finns inga spår av det eller att någon granne sett arbetet. Inget underarbete går att finna. Jag hoppas de inte kommer bli långvariga i branschen!
japp nu har dom lurat min granne och tagit kontanta pengar av han,dom menar då att dom ska köpa material bla,så vi ska kontakta dom,fy fan vilka jävlar
 
G Granne1 skrev:
Vill råda dig till att ta in ytterligare en offert på jobbet. Min granne fick betala mer än dubbelt så mycket till Alanex för samma jobb som vi betalade till en annan firma.
 
Dom har lurat min granne på hans kontanter,är skit förbannad,så jag kommer skriva överallt om dom dessutom kontakta dom,en av deras säljare har totalt blåst grannen
 
Blir så förbannad på dom,nu är dom i farten igen och har lurat min granne på kontanta medel,är så arg
 
B Butterix skrev:
Svevitaks kontaktpersoner är oförskämda och otrevliga när de svarar på telefonfrågor. Jag säger att de är ett företag som sätter bedrägerier mot äldre och lurar att de måste utför reparationer och förbättringar som inte behövs. När jag ifrågasätter offerter för 300 000kr hotar de med stämning och inkasso för utfört arbete som inte utförts. De hävdar att arbete utförts på ett tak under 4 arbetsdagar men det finns inga spår av det eller att någon granne sett arbetet. Inget underarbete går att finna. Jag hoppas de inte kommer bli långvariga i branschen!
- På lördagen den 12 oktober kom så två personer oanmälda och gick upp på taket. Vad de skulle utföra för arbete på taket fick hon inget svar på. De två männen arbetade i ca fem timmar från kl. 09:00 till ca 14:30. Det kan intygas av hennes granne. Det visade sig då att de hade bytt takpappen på hela taket, något som hon inte har beställt. Detta arbete är helt självpåtaget. Representanter för företaget har även försökt få henne att betala 16 000 kronor kontant.ARN
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.