Har idag röjt ut hela badrummet, är nu spånskivor på väggar och golv.

Hade tänkt att ordna med elledningarna så att de kommer på rätt ställe och sedan skruva upp gips utanpå spånskivorna och sedan limma golvgips. Därefter ordna hål i golvet för avlopp till toalettstol, handfat och brunnar för dusch och badkar.

Rätt så långt? Något jag missat?
 
Varför limma golvgips? Fullständigt bortkastat.

Det låter som att du missat den klistrade tråden högre upp här i forumet, där står en del att tänka på. Fundera också på ditt val av skivmaterial. Och för att kunna dra avloppen måste du väl riva upp golven?
 
Behövs inte extra golvgips för att styva golvet (ska lägga klinker)? Reglat på cc60 i dagsläget undertill. Glömde skriva att det var krypgrund. Kommer dra avloppen underifrån sedan. Gott med utrymme i krypgrunden.
 
Nej, det behövs inte. Läs den klistrade tråden och eventuellt branschreglerna. Det är helt meningslöst, du förlorar bara bygghöjd, tid och pengar. :)
 
Har läst igenom den klistrade tråden ett par gånger. Det räcker alltså med det befintliga 22mm spånskivorna med cc60? Jag kommer lägga elvärmeslingor och sedan flytspackel ovanpå detta.

Detta räcker då alltså som underlag? Min systers kille som har gjort mycket badrum rekommenderade mig att limma golvgips med Ardurit, onödigt då alltså?
 
Ja, det räcker. Och ja, det vore helt onödigt. Det finns inte ett enda skäl att göra det. Han verkar inte ha stenkoll på det här med konstruktioner utan lägger golvgips slentrianmässigt utan att riktigt veta varför.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.