Hej!

Är i gång med att köpa ny spis. Jag är intresserad av Electrolux eller Husqvarna induktionsspisar men har bara hört att det låter en hel del om dessa? Någon som har någon sådan spis och kan dela med sig av vad ni tycker så är det starkt uppskattat.

Har ni annars några rekommendationer? Jag är ute efter en spis som har induktion, katalys eller pyrolys rengöring, steambake.

Mvh Pontus
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Vi har en Husqvarna-spis sen 2017 och det som låter är väl fläkten som går när ugnen är på och ett tag efteråt för att se till att ugnsluckan håller en sval temperatur så att man inte bränner sig på den. Men även den fläkten låter ju mindre än köksfläkten på mellanläge.

Vi är väldigt nöjda med den.
 
Vad jag märkt låter alla nyare spisar. Min Husqvarna gör det också. Både när den är igång och en stund efter.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Vi har en Husqvarna-spis sen 2017 och det som låter är väl fläkten som går när ugnen är på och ett tag efteråt för att se till att ugnsluckan håller en sval temperatur så att man inte bränner sig på den. Men även den fläkten låter ju mindre än köksfläkten på mellanläge.

Vi är väldigt nöjda med den.
Tusen tack för välkomnandet :) och för ditt svar. Det är skönt att ni inte märker ljudet så mycket. Får väl fundera på Husqvarna kanske . Det är så svårt att veta då man aldrig kan testa något sådant när man ska köpa ny spis.
 
A Avemo skrev:
Vad jag märkt låter alla nyare spisar. Min Husqvarna gör det också. Både när den är igång och en stund efter.
Hej!
Tack för svar
Aj jag hoppas det går att ändå vänja sig vid den. Som du säger så verkar det vara mycket ljud från det flesta spisar. Har dock inte hört något om Bosch men där finns funktioner som inte passar mitt önskemål ändå:/:/
 

Bästa svaret

Pontus GGustafsson1 Pontus GGustafsson1 skrev:
Aj jag hoppas det går att ändå vänja sig vid den.
Det går att vänja sig vid. Mycket hellre en induktionsspis som susar än en keramikhällspis som är tyst. Jag misstänker att det är nya krav beträffande yttemperatur. Dessutom att elektroniken till induktionshällen kräver kylning.
 
  • Gilla
Pontus GGustafsson1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.