H
Hej allihopa!
Nu har sambon gett mig stränga order om att förrådet ska isoleras, då hon märkt att kläder och annat som vi förvarat där har börjat mögla.. No shit tänker ni, men så långt tänkte tyvärr inte vi.
Nu ska iaf detta lösas innan vintern, men jag är inte så kunnig i detta så om ni kan hjälpa mig så är jag evigt tacksam för alla tips och idéer ni kan komma med. Egentligen så behöver jag nog veta allt man behöver för detta projekt. Jag lägger med några bilder så ni ser hur det ser ut. Det är lite rotigt men försök se förbi det.
Väl mött!😃
 
  • Ett råvindsutrymme med synliga takbjälkar, brunt skivmaterial och en svart ljuskrona med imitation av stearinljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rörigt källarförråd med träväggar, takbjälkar, hyllor och diverse föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trähyllor i förråd med diverse föremål, juldekorationer, IKEA-kasse och annan bråte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Davidbagare
Är det ett förråd i en källare som hör till en lägenhet? Eller är det ett fristående förråd?
 
Kanske enklare att lägga kläder i vacuumpåsar eller lufttäta plastbackar? Hur stora mängder rör det sig om?
 
H
Davidbagare Davidbagare skrev:
Är det ett förråd i en källare som hör till en lägenhet? Eller är det ett fristående förråd?
Det är ett fristående förråd, innanför en carport som har byggts igen till ett ”garage”. Om du förstår vad jag menar😄
 
H
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske enklare att lägga kläder i vacuumpåsar eller lufttäta plastbackar? Hur stora mängder rör det sig om?
Ja det skulle säkert fungera, men vi behöver förvara andra saker också som inte får frysa. Så det behöver isoleras😄
 
värms det upp och finns ventilation ?
 
Skulle börja med ventilation, möglar det är det för fuktigt/luften står stilla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.