S Snairbox skrev:
Om man vill hamna i bråk med kirurgen innan hjärnoperationen, helt ok för mig.

önskar man ett bra slutresultat med bygget bör man bli sams med dom som utför jobbet. Naturligtvis är det fel att någon helt sonika lånar verktyg.
Jag tror faktiskt att jag hellre tar fighten än låter henne rota i mitt huvud med mina skitiga makitaprylar, men du gör såklart som du vill.
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Sura och gör ett dåligt jobb? Varför antar du att de beter sig som barn?
Underbetalda?
 
Hep Hep skrev:
Jag tror faktiskt att jag hellre tar fighten än låter henne rota i mitt huvud med mina skitiga makitaprylar, men du gör såklart som du vill.
Var menat som en metafor, inte att hjärnkirurgen använder Makita verktyg att operera i hjärnan med
 
  • Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
S Snairbox skrev:
Var menat som en metafor, inte att hjärnkirurgen använder Makita verktyg att operera i hjärnan med
Säker på det? En kirurg har använt dremmel inuti mig och vi är fortfarande vänner?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Säker på det? En kirurg har använt dremmel inuti mig och vi är fortfarande vänner?
Menar du en dreme? karva, gravera, fräsa, vässa, slipa, rengöra, polera, kapa och sandpappra alla typer av material, inkl du?
gjorde han det?
 
Hep Hep skrev:
Säker på det? En kirurg har använt dremmel inuti mig och vi är fortfarande vänner?
Är de säker på att det var just ett verktyg tillverkat av Dremel? Det finns ju liknande verktyg från andra tillverkare som är avsedda att användas vid kirurgiska ingrepp.


Relaterad information är att Fein uppfann "Multimastern" för att användas inom kirurgi (För att såga upp gips). Sen insåg man hur praktiskt verktyget var och lanserade det till en bredare massa.


Medicinsk såg för att säkert skära gipsförband utan att skada huden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Emil.P och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är de säker på att det var just ett verktyg tillverkat av Dremel? Det finns ju liknande verktyg från andra tillverkare som är avsedda att användas vid kirurgiska ingrepp.


Relaterad information är att Fein uppfann "Multimastern" för att användas inom kirurgi (För att såga upp gips). Sen insåg man hur praktiskt verktyget var och lanserade det till en bredare massa.


[bild]
Intressant men vad har detta med trådens rubrik att göra.

vi som uppskattar sajten och emellanåt är aktiva här kan väl uppföra oss och medverka så att som i det här fallet, bidra med nyttig input så att signaturen erhåller ett bra byggresultat med intakta verktyg och med en god relation med hantverkarna
 
Varumärket är ett annat, men enligt honom var det samma tillverkare och funktion. Bra för att ta bort det man inte vill ha kvar vid en artrosoperation.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S Snairbox skrev:
Intressant men vad har detta med trådens rubrik att göra.

vi som uppskattar sajten och emellanåt är aktiva här kan väl uppföra oss och medverka så att som i det här fallet, bidra med nyttig input så att signaturen erhåller ett bra byggresultat med intakta verktyg och med en god relation med hantverkarna
Jag tror att TS har fått alla tips som behövs och kan nog stå ut med lite OT. Angående er som ”är aktiva” så var det du själv som drog in kirurgen i en rätt dålig liknelse och har skrivit flera ganska irrelevanta inlägg i den här tråden. Men det är det som är ett forum - så länge man inte aktivt förstör eller kommer med personangrepp eller olagligheter så bidrar man på något sätt. Med frågor, svar, sidodiskussioner eller vad som råkar komma upp. Som i vilken gruppdiskussion som helst i den riktiga världen.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag tror att TS har fått alla tips som behövs och kan nog stå ut med lite OT. Angående er som ”är aktiva” så var det du själv som drog in kirurgen i en rätt dålig liknelse och har skrivit flera ganska irrelevanta inlägg i den här tråden. Men det är det som är ett forum - så länge man inte aktivt förstör eller kommer med personangrepp eller olagligheter så bidrar man på något sätt. Med frågor, svar, sidodiskussioner eller vad som råkar komma upp. Som i vilken gruppdiskussion som helst i den riktiga världen.
Jag fick en ”gilla” av TS så han är nöjd.

(den om kirurgen var en allusion dvs liknelse som svar / reaktion på ett synnerligen korkat inlägg).
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Har pratat med entreprenören nu o de kommer ersätta använt virke o verktyg som blivit förstörda. Allt gott, tack för alla svar.
 
  • Gilla
TickyNucker och 12 till
  • Laddar…
Mats-S
ingvarh ingvarh skrev:
Nästan alla maskiner och verktyg är täckta av murdamm o skräp nu. De har också använt en hel del grejer ute i regnet vilket inte känns så gött.
Yrkeshedern bland dina sk. "hantverkare" verkar vara på en synnerligen låg nivå. Antar att du tog ett av dom billigaste prisförslagen som offererades?
Antar även att du inte kan kommunicera med dina "hantverkare" pga språkbarriärer, det innebär att du har noll koll på vad arbetsledaren säger till dom.

Som vanligt så får man vad man betalar för, så enkelt är det även i byggbranschen ;-)
 
Mats-S
ingvarh ingvarh skrev:
Spelar det nån roll?
Ja,
eftersom språkbarriärer kan försvåra kommunikationen på ett klart negativt sätt.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Mats-S
ingvarh ingvarh skrev:
Har pratat med entreprenören nu o de kommer ersätta använt virke o verktyg som blivit förstörda. Allt gott, tack för alla svar.
Om nu inte din "entreprenör" kör med samma taktik som Erdoan ... avtal och överenskommelser är noll värt.
 
Byggare som äter frukost är garanterat utanför arbetsgivarens tider.
Hantverkare som äter frukost. De är större risk att de kommer lura sin arbetsgivare än någon kund.
Det kan vara så att ts byggare är vana vid att att det alltid är olika verktyg. Att de absolut skulle vara placerat i ett skjul. Det skulle göra byggaren oskyldig. Men inte chefen.
Att kräva ersättning är en självklart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.