Hej alla kloka och kunniga!
Jag står i begrepp att byta elleverantör. När jag kollar lista på Elskling.se så står det på vissa bolag "Vilkorstid 1 år" och på andra "vilkorstid tillsvidare". jag vet inte vad detta innebär. Jag blev idag uppringd av en säljare på Vattenfall som sa att "villkorstid 1år" innebär att jag är bunden till avtalet under 1 år. Grejen är den att det står "vilkorstid 1 år" även på Vattenfalls vilkor, men hon, säljaren, sa att Vattenfall inte har någon bindningstid. Är det någon av er som kan reda ut begreppen? Jag bor i SE4 och det billigaste bolaget verkar vara Cheap Energy, som just har vilkorstid 1 år och uppsägningstid 0 månader. De erbjuder 126,74 öre/kWh inkl. allt. Jag bor i villa och räknar med att göra av med ca 10000 kWh/år. Vad säger ni om detta?
 
För mig står det 183.75 inkl allt på 1 år på elskling för samma bolag. Samma zon och förbrukning?????
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
J Josth skrev:
Använd elpriskollen istället: [länk] Och kontrollera om elbolaget är certifierat på Konsumenternas energimarknadsbyrå. [länk] Där ska det bara vara bolag med schyssta villkor.
Tack, ska kolla där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.