Hej!
Snickare byggt detta. Väldigt nöjd med allting.
Vad är en rimlig kostnad?

//Bertil
 
  • Sekvens av bilder som visar byggprocessen för en träkonstruktion, möjligen en friggebod eller ett uthus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träskjul i olika vinklar, öppen och stängd dörr, i grönskande trädgårdsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takläggning pågår, underlagspapp installerad, lutande tak, verktyg och material synliga, grönska i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
@
U Karlssonspåtjörn skrev:
Hej!
Snickare byggt detta. Väldigt nöjd med allting.
Vad är en rimlig kostnad?

//Bertil
Har du anlitat en snickare? Då kostar det kanske 30-40 tusen? Hade du gjort det själv kanske det kostat 10-15 tusen (om allt är tryckt virke).
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Har du anlitat en snickare? Då kostar det kanske 30-40 tusen? Hade du gjort det själv kanske det kostat 10-15 tusen (om allt är tryckt virke).
Ok! Då e allt lugnt, så jäkla rejält.
//B
@ @ndreas skrev:
Har du anlitat en snickare? Då kostar det kanske 30-40 tusen? Hade du gjort det själv kanske det kostat 10-15 tusen (om allt är tryckt virke).
 
En orelaterad fråga kanske, men varför använder man impregnerat virke under tak?
 
  • Gilla
Tomture61 och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
En orelaterad fråga kanske, men varför använder man impregnerat virke under tak?
Ytterligare en orelaterad fråga. Det ser vettigt byggt ut och är rejält för att vara ett vedskjul. Frågan är varför dörren monterades med snyggsidan inåt? Normal har man krysset, eller snarare Z, på insidan. Då blir det också enklare med monteringen av gångjärnen som då ligger i liv med ytterpanelen.
 
  • Gilla
TheBigCheese
  • Laddar…
50-60 timmar arbete plus material.
 
38 timmar gjorde han det på👍
Jag ville ha z utsida för lite liv i alltihop.
Kanonjobb förstår jag nu
 
Älskar alla orelaterade frågor!!!!
Tycker ni inte det är bra?
 
U Uforia skrev:
Tycker ni inte det är bra?
Vilket?
Att bygga vedbod i tryckimpregnerat hyvlat virke är lite överdrivet påkostat kan jag tycka, om miljön tillåter skulle jag valt okantade obehandlade 1 tums bräder glest monterat och om det behövts ett mer påkostat utseende kunde man kantat brädorna och strukit dem med slamfärg
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Har man tillgång till tryckt virke ser jag inga nackdelar med det?
 
Det lär stå bra många år ialf 😀
Ser fint ut och kunden är nöjd, mer än så kan man inte önska tycker jag.
 
Fint bygge och du kommer inte behöva fundera på renovering/underhåll det håller din livslängd. Nu ska bara veden in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.