Vad sägs om att starta en samling med referenser för hantverkare här? Något i still med hantverkarguiden, men baserat på kundintryck? Den bör väl vara uppdelad efter yrkeskategori och län och kanske även kommun, om det finns nog med material. Där skulle alla kunna skriva om sina erfarenheter av hantverkare man har anlitat.

Vad säger forumansvariga? Kan vi lägga upp ett nytt sådant forum?
 
Jag tycker detta vore en toppenide!

Då kankse vi slipper alla trådar om "Hantverkarens timpris" och istället så får vi som nyttjar dessa istället veta om det gör ett BRA jobb.
För om dom nu råkar vara några tior dyrare men ögr vad de ska utan att FUSKA, kommer när de lovat osv är de helt klart värda sin timlön, men resten borde byta jobb!

Jag stödjer detta!!
 
Vacker tanke. Om inte byggahus ordnar detta så skicka mig ett pm eller mail så sätter jag ihop något.
 
Jag har sett att det faktiskt finns ett liknande forum här på byggahus. Men ännu bättre verkar LocalEars vara. Precis det jag efterlyste. Hoppas fler börjar använda det.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Vi har två funktioner för att ge referenser på hanverkare här på Byggahus.se.

[länk]

[länk]

Menar du att du vill ha något ytterligare?
Vad jag tror jazzgossen efterfrågar är ett forum där kunder som anlitat företag kan lämna referenser och omdömen om dom är nöjda eller inte. Dessa funktioner ovan funkar inte. LocalEars är det nästan ingen som använder. Jag var inne och kollade på omdömen om hantverkare, det fanns inte många. Brabyggares omdömen funkar inte heller. Ett företag kan få dåligt betyg på grund av att personkemin kanske inte stämmer mellan kund och företag. Det kan ge företaget dålig pr fast dom kanske är duktiga och seriösa.
Så egentligen funkar inte dessa 2 referenser på hantverkare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.