Hitachi uppger 1200spik på en patron så 1000 kanske man kan räkna med....
 
Vad kostar patronerna?
 
knappt 200 plus moms på ahlsell för ett 2pack. Jag bestälde från staterna och betalade 260:- för 6 stycken med frakt. och på dom blev det ingen tull och moms för avsändaren skrev det som gåva på fraktsedeln och gåvor på upp till 500:- får man ta emot uttan att betala tull och moms
 
Sneglar själv på en Paslode, när jag kollar lite på deras hemsida så står det 30grader på magasinet, betyder detta att man måste ha speciell spik eller funkar det med 34 graders varianten i den?
 
E
Carvmeister skrev:
Sneglar själv på en Paslode, när jag kollar lite på deras hemsida så står det 30grader på magasinet, betyder detta att man måste ha speciell spik eller funkar det med 34 graders varianten i den?
Repade en importerad från staterna för några veckorsedan. Går att köra med 34Graders på den. Modellen heter 30DEG i USA av någon anledning, vet ej varför.

Tänk dock på att det inte är "World Wide Service" på dem, så garantin gäller inte i Sverige.
 
Väcker gammal tråd här, hur snabba är gaspickorna i jämförelse med luft,
Luftpickorna brukar ju klara tre ?spik i sekunden..
 
Min Hitachi NR90GR kändes relativt snabb, innan den sprack... delade sig i 2 dan före doppardagen. :(
Har inte upplevt ev. seghet som ett problem, dock har ja inte sett nån spec som anger hur många spik per tidsenhet den kan skjuta.
 
Paslode!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.