Här står min Nibe 310 och tar en sista suck, i morgon åker den ut i förmån för en yngre förmåga.
( Pannan ägs och byts ut av BRF)
Inför bytet ska vi tömma tvättstugan och plocka ut tvättbänken, flytta ev möbler som är ivägen mm, nått som vissa i föreningen inte verkar förstått eller skitit i.
Knack knack på dörren "Jasså, kommer ni nu, då ska jag plocka ur tvättstugan"
Pratade med en granne nyss "Va, städa innan ?? Nä, de skitar säkert ner, jag städar sen"

Alla har vi olika uppfattningar, då jag själv är hantverkare tänker jag utefter mig själv, hur vill jag ha det när jag besöker en kund ??

Min tvättstuga är nu iaf så ren den bara kan bli, hoppas hantverkarna får en trevlig stund på jobbet innan de fortsätter hos min granne på eftermiddagen.

Hur tänker ni ??
 
  • Tvättstuga med tvättmaskin, torktumlare, varmvattenberedare, fönster, rörinstallationer och vita väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
eddan89 och 3 till
  • Laddar…
nikasp
Självklart gör man rent och fint. Samma som att motortvätta inför besiktning eller service av bilen.

OCH blir grymt besviken på de (få) som sedan lämnar allt i en röra och bara kastar skräp på golvet.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Givetvis gör man plats och rent innan hantverkarna kommer, det är deras arbetsplats.

Och jag gissar att de tycker att det är trevligt och bjuder till och gör ett bra jobb.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Håller med, klart man röjer innan.
när de bytte vår pump bad de även uttryckligen att vi skyddade golven från pannrum och ut vilket är fine i min värld, hade lite board som de rullade ut o in alla saker på.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Här står min Nibe 310 och tar en sista suck, i morgon åker den ut i förmån för en yngre förmåga.
( Pannan ägs och byts ut av BRF)
Inför bytet ska vi tömma tvättstugan och plocka ut tvättbänken, flytta ev möbler som är ivägen mm, nått som vissa i föreningen inte verkar förstått eller skitit i.
Knack knack på dörren "Jasså, kommer ni nu, då ska jag plocka ur tvättstugan"
Pratade med en granne nyss "Va, städa innan ?? Nä, de skitar säkert ner, jag städar sen"

Alla har vi olika uppfattningar, då jag själv är hantverkare tänker jag utefter mig själv, hur vill jag ha det när jag besöker en kund ??

Min tvättstuga är nu iaf så ren den bara kan bli, hoppas hantverkarna får en trevlig stund på jobbet innan de fortsätter hos min granne på eftermiddagen.

Hur tänker ni ??
Vad blir det för modell på ny frånluftsvärmepump?
 
S Skyflakes skrev:
Vad blir det för modell på ny frånluftsvärmepump?
En Nibe 370. Radhusen är på 76-101 kvm, så vi behöver ingen större modell. Nöjda med Nibe och den servicepartner vi använder sen många år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.