När yttertaket nyligen lades om fick diverse märkliga sladdar se dagens ljus. TV-antenn, fast telefoni - ja vad kan detta vara och vad ska jag göra av den tillsvidare? 🤔 🪱 Tacksam för tips från en som inte gick el och tele på gymnasiet.
 
  • Eldningsfarligt skadat elektriskt anslutningsuttag med blottade kablar och isoleringstejp; säkerhetsrisk vid kontakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Cosmosp Cosmosp skrev:
När yttertaket nyligen lades om fick diverse märkliga sladdar se dagens ljus. TV-antenn, fast telefoni - ja vad kan detta vara och vad ska jag göra av den tillsvidare? 🤔 🪱 Tacksam för tips från en som inte gick el och tele på gymnasiet.
Har du nån bild som visar vad du menar?
 
Fällebyggarn Fällebyggarn skrev:
Har du nån bild som visar vad du menar?
Den är med nu! Bara långsam uppkoppling!
 
  • Gilla
Fällebyggarn
  • Laddar…
Cosmosp Cosmosp skrev:
Den är med nu! Bara långsam uppkoppling!
Snygg skarvning!

Är det bara en kabel från varje sladd som är ihopkopplade?
 
  • Gilla
Cosmosp
  • Laddar…
Cosmosp Cosmosp skrev:
När yttertaket nyligen lades om fick diverse märkliga sladdar se dagens ljus. TV-antenn, fast telefoni - ja vad kan detta vara och vad ska jag göra av den tillsvidare? 🤔 🪱 Tacksam för tips från en som inte gick el och tele på gymnasiet.
Det är helt klart rester från fast telefoni du hittat där.
 
  • Gilla
Cosmosp och 1 till
  • Laddar…
namnbyte
Instämmer med ovan, det där är gamla teletrådar.. bara att rycka bort, det nätet är ändå att se som dött numera
 
  • Gilla
Cosmosp
  • Laddar…
Fällebyggarn Fällebyggarn skrev:
Snygg skarvning!

Är det bara en kabel från varje sladd som är ihopkopplade?
Hm ja det finns flera uttag för fast telefoni i huset så det där är nog ”hjärtat” som de andra leds ut från.
 
namnbyte namnbyte skrev:
Instämmer med ovan, det där är gamla teletrådar.. bara att rycka bort, det nätet är ändå att se som dött numera
Tack vad bra, inget att oroas över då.
 

Bästa svaret

Cosmosp Cosmosp skrev:
Tack vad bra, inget att oroas över då.
Interntelefon, det är det nya svarta!
 
  • Gilla
Cosmosp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.