Hej på er pool ägare.
Jag har en fundering på att skaffa glasfiber pool, bra eller dåligt? Va har ni för erfarenheter?
Mvh Janne
 
Bara min egen, jag har haft en sådan här i 10 år ca. Den ser likadan ut nu som då, lite blekning ovanför vattenlinjen men inget som jag inte skulle kunna polera bort om jag orkade. Vet såklart inte om de bytt leverantör sedan dess men jag tror inte det då mått etc är samma.

https://spaobad.com/pool/garden/
 
I InsidersUnited skrev:
Bara min egen, jag har haft en sådan här i 10 år ca. Den ser likadan ut nu som då, lite blekning ovanför vattenlinjen men inget som jag inte skulle kunna polera bort om jag orkade. Vet såklart inte om de bytt leverantör sedan dess men jag tror inte det då mått etc är samma.

[länk]
Med andra ord är du ganska nöjd 👍 är det polyester eller vinylester, vet du de?
 
Vet ej, men det är rätt hårt, när jag sågade ut för skimmer etc var det som att såga i ett båtskrov.
 
I InsidersUnited skrev:
Vet ej, men det är rätt hårt, när jag sågade ut för skimmer etc var det som att såga i ett båtskrov.
Okej idag så görs allt sånt av leverantören, innan leverans 👍
 
Japp, om man vill, på min kostade ditsättning av skimmer och inlopp samt utvändig isolering ca 30 000 kr extra. Jag gjorde det själv på en halvdag och några tusenlappar i material.
 
  • Gilla
Norrväna
  • Laddar…
Min glasfiberpool badar jag i för 56e sommaren!
Jag kan bara rekommendera glasfiberpool.
Nu spikas det på 3dje altanen kring glasfiberpoolen :cool:
Bra investering med glasfiberpool.
Sa jag glasfiberpool ;-)

/Workingclasshero
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.