Fairlane Fairlane skrev:
Det är väl inte en Bosch snikmodellel?
Det är en Siemens spishäll (dvs ingen ugn) på 6600 W.
Snikvarianterna är ju när det ligger på den effekten med ugn, där ugnen tar ena fasen.
Jo, det är en snikmodell eftersom den inte kan utnyttja hela den effekt som man kan ta ur 2x16A (7340 W). Det beror på att de har snålat in på elektroniken som styr strömmen till spolarna och får bland annat till följd att man inte kan köra boost på två plattor samtidigt. Det finns en lång tråd här på forumet om detta.

Bosch och Siemens delar innanmäte i väldigt många apparater, precis som Electrolux, Husqvarna och AEG mfl. Bolaget som tillverkar vitvarorna heter Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH och ägs av Bosch, andra märken under BSH-paraplyet är Neff och Gaggenau.
 
Redigerat:
Snikmodellerna går på en fas. Det där är inte en av de modeller som det framförts en massa kritik om.
Men det tycks som sagt vara en häll för två faser även om dekalen antyder något annat.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Jo, det är en snikmodell eftersom den inte kan utnyttja hela den effekt som man kan ta ur 2x16A (7340 W). Det beror på att de har snålat in på elektroniken som styr strömmen till spolarna och får bland annat till följd att man inte kan köra boost på två plattor samtidigt. Det finns en lång tråd här på forumet om detta.

Bosch och Siemens delar innanmäte i väldigt många apparater, precis som Electrolux, Husqvarna och AEG mfl. Bolaget som tillverkar vitvarorna heter Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH och ägs av Bosch, andra märken under BSH-paraplyet är Neff och Gaggenau.
Boost? Jag tyckte det ser ut som en vanlig keramik-häll och dessutom av basmodell utan några extra zoner(?) En total effekt på 6600 W för fyra sådana "plattor" verkar högst rimligt.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
A
zarkov zarkov skrev:
Jo, det är en snikmodell eftersom den inte kan utnyttja hela den effekt som man kan ta ur 2x16A (7340 W). Det beror på att de har snålat in på elektroniken som styr strömmen till spolarna och får bland annat till följd att man inte kan köra boost på två plattor samtidigt. Det finns en lång tråd här på forumet om detta.

Bosch och Siemens delar innanmäte i väldigt många apparater, precis som Electrolux, Husqvarna och AEG mfl. Bolaget som tillverkar vitvarorna heter Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH och ägs av Bosch, andra märken under BSH-paraplyet är Neff och Gaggenau.
nej det är ingen snikmodell då elementen tillsammans tar 6400W
 
Redigerat av moderator:
A
J Josth skrev:
Boost? Jag tyckte det ser ut som en vanlig keramik-häll och dessutom av basmodell utan några extra zoner(?) En total effekt på 6600 W för fyra sådana "plattor" verkar högst rimligt.
dessutom 16 år gammal
 
J Josth skrev:
Boost? Jag tyckte det ser ut som en vanlig keramik-häll och dessutom av basmodell utan några extra zoner(?) En total effekt på 6600 W för fyra sådana "plattor" verkar högst rimligt.
Fel av mig, det var jag som inte läste tillräckligt noga.
 
Fairlane
zarkov zarkov skrev:
Jo, det är en snikmodell eftersom den inte kan utnyttja hela den effekt som man kan ta ur 2x16A (7340 W). Det beror på att de har snålat in på elektroniken som styr strömmen till spolarna och får bland annat till följd att man inte kan köra boost på två plattor samtidigt. Det finns en lång tråd här på forumet om detta.

Bosch och Siemens delar innanmäte i väldigt många apparater, precis som Electrolux, Husqvarna och AEG mfl. Bolaget som tillverkar vitvarorna heter Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH och ägs av Bosch, andra märken under BSH-paraplyet är Neff och Gaggenau.
Jag är medveten om att Siemens och Bosch i mångt och mycket delar saker, men det är ju som att se en VW Golf och påstå att det är en Skoda.

Jag är också medveten om de trådar som varit om just snikmodeller, men där talas det om en hel spis på 7340 W dvs, hällen får en fas (3680W) och ugnen en fas. Det är rätt stor skillnad på en häll på 3680W och en på 6600W.
 
Samma här, läste inte heller tillräckligt noga.

/Höghus
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.