Hej bullen!
Jag har precis beställt fiber till villan, och det är sagt att det skall levereras runt oktober. Bra!
Men undertiden behövs ju internet och det enda som finns är 4G. Nu är det även så att jag kommer ligga ute en hel del i jobbet och behöver internet även där. Så frågan är, ska man skaffa obegränsat med data på telefon eller ett separat sim till mobilt bredband? Skulle ju helst vilja ha både internet hemma i några månader, samt ute i Sverige.
Finns det fördelar med mobilt bredband utöver att det inte drar en massa ström från telefonen när man delar internet?
 
Är det bara du som ska använda nätet så kör på dela från mobilen tills fibern är indragen.
 
Jag har ganska stort mobilabonnemang och hade förut delat nät från telefonen. Men jag tyckte att den lösningen var för stökig så jag köpte till ett simkort som är kopplat till samma abonnemang. Sen köpte jag en 4G-router som jag har det extra simkortet i.
Det funkar fint och jag har för mig att det extra simkortet kostar 50 kr per månad.
 
G Ganescha skrev:
Är det bara du som ska använda nätet så kör på dela från mobilen tills fibern är indragen.
Bara jag!
S Stubai skrev:
Jag har ganska stort mobilabonnemang och hade förut delat nät från telefonen. Men jag tyckte att den lösningen var för stökig så jag köpte till ett simkort som är kopplat till samma abonnemang. Sen köpte jag en 4G-router som jag har det extra simkortet i.
Det funkar fint och jag har för mig att det extra simkortet kostar 50 kr per månad.
Funderar på om detta är lösningen. Dessutom är datorn hemmet uppkopplat även om man går hemifrån, typ laddar ner spel osv.
 
N Nykterhetskontroll skrev:
Bara jag!

Funderar på om detta är lösningen. Dessutom är datorn hemmet uppkopplat även om man går hemifrån, typ laddar ner spel osv.
Ja, är det så att du tankar ner spel osv. Under din arbetstid när du jobbar borta så ska du naturligtvis ha 4G obegränsad. När jag spelade mycket CoD och hade med min Xbox till hotellet 😁 så körde jag med en egen 4G router till den. Behövde dock enbart 2GB abonnemang, man för knappt av med något alls när man lirar online.
När det va dags för uppdatering så använde jag hotellets WiFi, även om det va slött ibland så lät jag den ladda ner under arbetstid.
 
  • Gilla
Nykterhetskontroll
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.