Jag har ett möblemang av sån här "låtsasträ", svart plast. Varje gång jag ska sätta mig torkar jag av det, eftersom det blir skitigt av stadsavgaserna. Men nu verkar det "blöda" och släppa sin infärgade kulör. Känns inte kul att sitta på den stolen. Någon som vet om man kan "seala" ytan på något sätt?
/Kajsa
Svart trädgårdsbord av plast som "blöder" färg, med en blå trasa som visar färgavtryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kanske borde målas med vanlig "färg" som man målat trämöbler med i alla år?

Men skumt att det färgar av sig/kritar så mycket.
Vad är det för möbler, köpta var?

En annan idé: Dynor i stolarna :)
Det använder vi "alltid" i våra plaststolar, som iofs aldrig har färgat av sig.
 
BirgitS
Hur gamla är möblerna?
Jag tänker på om de tre år som man kan reklamera en vara har gått.
 
Jag har också trädgårdsmöbler, svarta, i typ nonwood, aintwood, guano dvs träimiterad plast. Har haft dem i fem, sex år och de slutar aldrig färga av sig. Måste torka av dem varje gång de ska användas. Någon som vet hur man råder bot på detta. I övrigt har de hållit sig snygga.
 
M Movita skrev:
Jag har också trädgårdsmöbler, svarta, i typ nonwood, aintwood, guano dvs träimiterad plast. Har haft dem i fem, sex år och de slutar aldrig färga av sig. Måste torka av dem varje gång de ska användas. Någon som vet hur man råder bot på detta. I övrigt har de hållit sig snygga.
Klart det kletar av sig om möblerna är gjorda av guano, men det tror jag faktiskt inte att de är.
 
Hep Hep skrev:
Klart det kletar av sig om möblerna är gjorda av guano, men det tror jag faktiskt inte att de är.
Nej, det tror inte jag heller😀, gaumo heter det visst.
 
  • Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.