Hej
Är det någon som har erfarenhet av mulltoa, är de lika bra som reklamen säger, eller tröttnar man snabbt på dem
Hälsn Tomas
 
Det funkar men är en del jobb som kan vara lite äckligt. Var även beredd på lukt utomhus ibland, framförallt när "komposten" är för blöt
 
Mitt tips är att köpa ett system med urinseperation om möjligt, mindre lukt och energiåtgång. Planera man tömningarna rätt på mulltoan funkar det fint, annars blir det kladdigt.
 
Själv tröttnade jag på att jag fick stå där var vår och gräva runt med händerna i muggen för att få igång systemet för sommaren - Aldrig mer…

Kör sedan ett par år förbränningstoa. Helt klart dyrare men ack så smidigt! 👍
 
  • Gilla
Edlunn
  • Laddar…
Jag förordar en urinseparerande lösning. Jag bytte själv säck i min Separett i morse. Öppna toastolen. Lyft ur tunnan. Lyft ur plastsäcken och placeraden i en tom tunna. Sätt i ny plastsäck i den nu tomma tunnan. Skopa i några skopor strö. Sätt tillbaka den i toaletten. Tag den fulla tunnan och lägg i ett par spadtag med jord. Sätt på locket med en liten glipa. Låt stå i minst ett halvår. Gräv ner innehållet i plastsäcken och kasta säcken. KLART !!!
 
Jag står inför samma beslut som du och har blivit intresserad av Clivus Multrum 150. Denna lösning har en stor tank där det finns tappkran för lakvatten. Eftersom det är en stor tank behöver man inte tömma alls ofta. Den kräver heller inte urinseparation och man kan skicka ner även matrester. Man måste dock hitta en vettig plats för den rätt skrymmande tanken.

Jag bifogar ett dokument som jag hittade på datorn som kanske kan vara av intresse (jag lyckades inte ladda upp hela dokumentet utan endast en skärmbild). Hör av dig via PM om du vill ha alla sidor så mailar jag över PDF:en.
 
  • Svensk jämförelsetabell visar olika toalettsystem, beskrivningar, exempel på fabrikat, infrastrukturkrav och kostnader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Beape skrev:
Jag står inför samma beslut som du och har blivit intresserad av Clivus Multrum 150. Denna lösning har en stor tank där det finns tappkran för lakvatten. Eftersom det är en stor tank behöver man inte tömma alls ofta. Den kräver heller inte urinseparation och man kan skicka ner även matrester. Man måste dock hitta en vettig plats för den rätt skrymmande tanken.

Jag bifogar ett dokument som jag hittade på datorn som kanske kan vara av intresse (jag lyckades inte ladda upp hela dokumentet utan endast en skärmbild). Hör av dig via PM om du vill ha alla sidor så mailar jag över PDF:en.
Tack, jag hittade info på google
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.