Ska fylla ut med grus på ett ställe och vill ogärna få annan sorts grus då.

Någon som har någon susning om vad det här är för grusblandning?

Närbild av grov, grå asfalt eller makadam med småsten och grus. Struktur och detaljer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Claes Sörmland
Ser ut som kross 0-16, 0-18, 0-32 mm eller liknande. Svårt att se utan en tummstock vilken den övre stenstorleken är. Räkna med att du kan få en annan färg på krossen om du beställer hem ett lass, t ex en rödare kross jämfört med den väldigt svartvita som du nu har.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ser ut som kross 0-16, 0-18, 0-32 mm eller liknande. Svårt att se utan en tummstock vilken den övre stenstorleken är. Räkna med att du kan få en annan färg på krossen om du beställer hem ett lass, t ex en rödare kross jämfört med den väldigt svartvita som du nu har.
Hur säkerställer man att man får en svartvit? För det är det vi vill ha.
 
J Johan Larsson9794 skrev:
Hur säkerställer man att man får en svartvit? För det är det vi vill ha.
Frågar innan beställning?
 
  • Haha
Walle_Norrland_Skåne
  • Laddar…
Claes Sörmland
J Johan Larsson9794 skrev:
Hur säkerställer man att man får en svartvit? För det är det vi vill ha.
Någon måste ta ett beslut vid lastning i grusgropen att gruset har rätt färg eller inte. Typ att hämta gruset själv eller köpa av ett trädgårdsanläggningsföretag som har högar med olika färgtyper på grus. En helt annan prisklass än att bara beställa hem ett lass 0-18 mm tänker jag.

Att hitta en åkare som finlirar på denna nivå lär inte vara lätt.
 
J Johan Larsson9794 skrev:
Hur säkerställer man att man får en svartvit? För det är det vi vill ha.
Beställ från samma bergtäkt, förmodligen räcker det att kontakta åkeriet som levererat lasset på bilden.
 
W
J Johan Larsson9794 skrev:
Ska fylla ut med grus på ett ställe och vill ogärna få annan sorts grus då.

Någon som har någon susning om vad det här är för grusblandning?

[bild]
I vilket län är det?
 
Claes Sörmland
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Beställ från samma bergtäkt, förmodligen räcker det att kontakta åkeriet som levererat lasset på bilden.
Ibland är de där täkterna väldigt heterogena vad gäller färg på materialet. Jag har fått hem rött, svartvitt och nästan svart från samma täkt men olika leveransår.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ibland är de där täkterna väldigt heterogena vad gäller färg på materialet. Jag har fått hem rött, svartvitt och nästan svart från samma täkt men olika leveransår.
Jag uppfattade det som att TS fått hem gruset på bilden nyligen, och då bör det gå att få samma färg ur högen vid bergtäkten även nu.
I övrigt håller jag med dig.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.