Hej,
Har ett oisolerat förråd som jag skulle vilja ha som hobbyrum alt tv rum för barnen o därav isolera.

Det är byggt med ytterpanel direkt mot reglarna. 67 mm djupa. Så lyfta panel för att få till asfaboard mellan ytterpanel o reglar är inte aktuellt. O lägga asfa mellan reglarna är väl inte att rek?

Min fråga är om jag ska lägga asfaboard på nuvarande reglar, sätta ”nya” reglar på
de gamla för att få plats med isoleringsull och avsluta med innerpanel? ”Luftspalten” blir isf rejäl iaf! 👍😂

Eller annat tips?

Tack på förhand.
 
  • Träpanelvägg med synliga ådringar och knutar, beige färg, vertikal orientering, del av en större struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Phasma skrev:
Hej,
Har ett oisolerat förråd som jag skulle vilja ha som hobbyrum alt tv rum för barnen o därav isolera.

Det är byggt med ytterpanel direkt mot reglarna. 67 mm djupa. Så lyfta panel för att få till asfaboard mellan ytterpanel o reglar är inte aktuellt. O lägga asfa mellan reglarna är väl inte att rek?

Min fråga är om jag ska lägga asfaboard på nuvarande reglar, sätta ”nya” reglar på
de gamla för att få plats med isoleringsull och avsluta med innerpanel? ”Luftspalten” blir isf rejäl iaf! 👍😂

Eller annat tips?

Tack på förhand.
Jag hade skruvat fast spikläkt innefrån mellan reglarna, häftat fast vikpapp/vindskydd på spikläkten (skapa luftspalt), skruvat fast reglar på be befintliga för att göra dem tjockare, isolera (minst totalt 95mm isolering), ångbroms, gipsskivor.
 
  • Gilla
Phasma
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.