Hej!
Jag är intresserad av att fixa varmvatten till en utedusch som står ca 20 meter från stugan och funderar på bästa sättet att värma vattnet till duschen. Har i nuläget en soluppvärmd men den ger bara glädje när det redan är varmt och skönt ute, inte på de lite tråkigare dagarna tyvärr. Än så länge har stugan bara kallvatten både ute och inne.

Funderar på antingen el via någon form av varmvattenberedare och en förlängningssladd för att få el eller en genomströmningsvärmare med gasol.
Vattnet kommer från en vanlig trädgårdsslang.

Vad är smidigast? Något av alternativen som är mest hållbart i längden? Något annat som jag borde tänka på?

Tacksam för hjälp!
 
Hur används stugan under det kalla halvåret? Du säger att du inte har varmvatten inne heller.

Personligen skulle jag väl försökt ordna så man kan duscha inomhus i varmvatten året runt men det är ju jag - förutsätter att stugan inte kallställs.. Ska det ordnas dusch utomhus så tillkommer en del prylar inför vintern med kallställning av anläggningen.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Hur används stugan under det kalla halvåret? Du säger att du inte har varmvatten inne heller.

Personligen skulle jag väl försökt ordna så man kan duscha inomhus i varmvatten året runt men det är ju jag - förutsätter att stugan inte kallställs.. Ska det ordnas dusch utomhus så tillkommer en del prylar inför vintern med kallställning av anläggningen.
Det är en sommarstuga som vi kallställer under vintern.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.