Hej igen!

Nu har företaget kontaktat min mor för att be mig ta bort denna tråd. De vill även tala med mig i telefon vilket jag inte är intresserad av. Som jag förstod det så är de oroliga att det skadar deras befintliga kunder. Kanske är det seriösa grabbar som försöker starta ett företag och egentligen inte sämre än alla larmföretag som skrämmer upp folk för 500 spänn i månaden. Och kanske finns det personer som har nytta av denna tjänst men knappast min mor eller granne som båda är pensionärer med mager inkomst.

I vilket fall har jag inga planer på att ta bort tråden. Företaget har all rätt att möta kritiken här på forumet.
 
  • Gilla
Fideliox och 6 till
  • Laddar…
Att dom över huvud taget vill det bevisar väl att dom INTE är seriösa.

Dom lever på att blåsa gamla människor, och vill inte att flera ska känna till deras ljusskygga affärer.

Det kan vara hur lagligt det vill, men sådana här företag är VIDRIGA och borde inte få existera.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
T Trrttsch skrev:
Hej igen!

Nu har företaget kontaktat min mor för att be mig ta bort denna tråd. De vill även tala med mig i telefon vilket jag inte är intresserad av. Som jag förstod det så är de oroliga att det skadar deras befintliga kunder. Kanske är det seriösa grabbar som försöker starta ett företag och egentligen inte sämre än alla larmföretag som skrämmer upp folk för 500 spänn i månaden. Och kanske finns det personer som har nytta av denna tjänst men knappast min mor eller granne som båda är pensionärer med mager inkomst.

I vilket fall har jag inga planer på att ta bort tråden. Företaget har all rätt att möta kritiken här på forumet.
Ja, i så fall ska svaret mailas till support@byggahus.se så publicerar vi det.
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Hej igen!

Nu har företaget hotat, via min mor, med att gå till åtal om jag inte raderar detta. Bör jag vara orolig?
 
  • Wow
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
kurlakarl och 5 till
  • Laddar…
Vad skulle de åtala dig för? Ett företag kan inte bli smutskastat, bara privatpersoner kan bli det. Konsumenter har rätt att berätta om sina erfarenheter av företag.
 
  • Gilla
Putt och 17 till
  • Laddar…
Du kan inte radera dina egna inlägg.

/Krille
 
Redigerat:
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
RoTe
T Trrttsch skrev:
Hej igen!

Nu har företaget hotat, via min mor, med att gå till åtal om jag inte raderar detta. Bör jag vara orolig?
Du bör snarare vara orolig över nästa fas, nämligen olagligheter från deras sida. Jag känner igen det här förfarandet...
 
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Ja tyvärr är det så, legalt kan dom inte göra något även om påfallande många mindre företagare på fullt allvar tror det och gärna hotar med advokater och stämningar om förtal och ärekränkning och annat trams.

Ibland skickar dom till och med brev som är från, eller iaf ska föreställa vara från jurister.

När inte det funkar kan det tyvärr komma otrevliga knep, men förhoppningsvis inte i ditt fall.
 
Leta upp de.
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Leta upp de.
Varför det?

Bäst är väl att företaget mailar in sitt svar enligt föeslaget ovan så att det kan läggas ut i tråden.

/Krille
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
De sysslar med torg- och marknadshandel enligt allabolag: [länk]
Detta är nog ett mönster då de har tidigare bolag med liknande verksamhet som är i konkurs…
 
  • Skärmdump från svensk webbtjänst visar företagsinformation, inklusive namn, typ, konkursstatus och finansiella data.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Kan inte säga att jag är förvånad, inte heller att huvudman för det företaget är gift med den som är huvudman för protect safety..

Gissar att det finns ännu mer i detta om man verkligen orkar nysta, men det räcker väl med att konstatera att man INTE ska ha något med detat företaget att göra, och jag hoppas att denna tråden kommer upp när folk som blivit utsatta googlar..
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
T Trrttsch skrev:
Mor har nu kontaktat företaget och de gick faktiskt med på att häva köpet. Eftersom de redan bytt släckare så ville de ändå ha 1000kr för släckaren och det tyckte jag och mamma ändå är ok med tanke på att de kontrollerade den gamla och bytte ut den mot en ny. Hoppas att resten med Klarna går smidigt.
Varför stöttar du bedragare ekonomiskt? Häv allt och polisanmäl.
 
  • Gilla
SifVerT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.