Skulle behöva avluftningsslang till min Nibe F750, då jag inte har någon behöver jag därför köpa dessa. Hittar då tex på jsenergi.com dessa slangar för hiskeliga 418 kr! Detta är väl ett rån? :)

Motsvarande slangar måste gå att köpa mycket billigare någon annanstans tänker jag, någon som har något tips?
 
B
Finns ett gäng slangar på jula.
 
  • Gilla
Älvsbyn28624
  • Laddar…

Bästa svaret

Om du mäter ytterdiametern på den nippel dom ska sitta på å söker på Google så lär nog det komma lite förslag
 
  • Gilla
Älvsbyn28624
  • Laddar…
V Vector skrev:
Om du mäter ytterdiametern på den nippel dom ska sitta på å söker på Google så lär nog det komma lite förslag
Mäter den till 4 mm med en klumpig tumstock. :)

Så en PVC-slang på 3 mm borde väl passa bra? Tänker att den då klämmer lite över nippeln så att den hålls på plats, såg att Mekonomen har en för 15 kr / meter.
 
  • Gilla
Mikael Karlsson4999
  • Laddar…
Den går nog att trä på framförallt om man värmer den lite så den blir mjuk
 
  • Gilla
Älvsbyn28624
  • Laddar…
Ä Älvsbyn28624 skrev:
Mäter den till 4 mm med en klumpig tumstock. :)

Så en PVC-slang på 3 mm borde väl passa bra? Tänker att den då klämmer lite över nippeln så att den hålls på plats, såg att Mekonomen har en för 15 kr / meter.
Nu svarar jag dig väldigt sent här. Du har säkert redan köpt slang och allt. Men tänkte att jag kunde svara för alla (som mig) som kommer in i tråden med samma fundering framöver.

Hur som helst, visst såg du att Mekonomen kräver att du köper 50 meter för 15kr/m?

Jag hittade slang på Bauhaus för 5kr/m på löpmeter. Köpte 4 meter för 20kr. Den passar på munstyckena i Nibe f750.
https://www.bauhaus.se/pvc-slang-3x1mm
 
Annars funkar det ju exakt lika bra att hålla ett glas under och lufta. Är inte några stora mängder vatten som måste ur för att få ur luften.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.