4 702 läst · 19 svar
5k läst
19 svar
Ska en 16A säkring klara 16A kontinuerligt?
I detta fall sitter laddaren i bilen, laddboxen är bara ett relä med säkerhetsfunktioner. TS pratar om strömmen bilen tar från nätet, inte hur mycket av det som hamnar i batteriet.A avh67f skrev:
Absolut. De bilar jag provat på samma laddbox ligger rätt lika mellan 7-15A, men det skiljer på 6 och framförallt 16A. Antar att vid 16A så maxar laddaren i bilen, och max effekt är lite olika. Plugin-hybrider som laddar enfas är duktigare på att faktiskt ta 16A än de rena elbilar jag provat som ofta hamnar lite under.H HenrikHuslöse skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 144 inlägg
Det är tillverkaren Garo som säger så!
Tillverkarens ord gäller, de gäller över elinstallationsreglerna.
Tillverkarens ord verkar heliga för varje elektriker.
Det är alltid tillverkarens anvisningar som gäller.
Tillverkarens ord gäller, de gäller över elinstallationsreglerna.
Tillverkarens ord verkar heliga för varje elektriker.
Det är alltid tillverkarens anvisningar som gäller.
Ja du har rätt i att de försöker dra en vals, det jag skrev ovan innehåller ett stort mått av ironi...Strip skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 144 inlägg
Kan vara så, men det kan lika gärna vara laddstationen som styr laddströmmen för lågt. Eller så är inte bil och laddstation riktigt kompatibla och har lite olika uppfattningar om PWM-pulsens duty cycle.