A
F fribygg skrev:
Ska jag köpa ny tvättmaskin så betalar jag gärna en femhundring extra om den använder ordentligt med vatten till tvätt och sköljning, att behöva köra extra länge för att maskinen ska tvätta rent kostar ju tid och om man skulle behöva köra en gång till för att sköljningen är otillräcklig kostar det ju både tid och pengar.
Du behöver lägga till rätt mycket för en wascator som har de funktioner du eftersöker
 
BirgitS
F fribygg skrev:
Ska jag köpa ny tvättmaskin så betalar jag gärna en femhundring extra om den använder ordentligt med vatten till tvätt och sköljning, att behöva köra extra länge för att maskinen ska tvätta rent kostar ju tid och om man skulle behöva köra en gång till för att sköljningen är otillräcklig kostar det ju både tid och pengar.
Jag tror personligen inte att en femhundring räcker till för att täcka kostnaden för att ha ytterligare en modell i sortimentet, en modell som färre personer är intresserade av än motsv. befintlig modell.
 
electroluxaren skrev:
Du behöver lägga till rätt mycket för en wascator som har de funktioner du eftersöker
Jag visste inte att de gör konsumentmaskiner.
Ännu jag kan hålla liv i min gamla "Sverigetvätt"
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tror personligen inte att en femhundring räcker till för att täcka kostnaden för att ha ytterligare en modell i sortimentet, en modell som färre personer är intresserade av än motsv. befintlig modell.
Du kan ha rätt, men om det går att göra det som en mjukvaruverision kanske det är möjligt att göra en version för oss som vill ha ren tvätt på kort tid och har gott om vatten utan att maskinen måste kosta som en profsmaskin.
 
F fribygg skrev:
Jag visste inte att de gör konsumentmaskiner.
Ännu jag kan hålla liv i min gamla "Sverigetvätt"
Det gör dom inte
 
A
B Bästerortarn skrev:
Det gör dom inte
ah det är väl en definitionsfråga?
en 6kg maskin måste ju anses vara till kunsumentbruk
 
electroluxaren skrev:
ah det är väl en definitionsfråga?
en 6kg maskin måste ju anses vara till kunsumentbruk
Om det primärt är tvättkapaciteten som avgör om det är konsumentmaskin eller ej så visst ..... Men kvaliteten, priset designen etc. skulle jag säga skvallrar om annat. För att inte nämna tillgängligheten.
 
A
B Bästerortarn skrev:
Om det primärt är tvättkapaciteten som avgör om det är konsumentmaskin eller ej så visst ..... Men kvaliteten, priset designen etc. skulle jag säga skvallrar om annat. För att inte nämna tillgängligheten.
Nu är det ju efterfrågan i tråden på högre kvalitet, kortare tvättid och inget fel på tillgängligheten, priset speglar kvaliteten, designen är rostfri och det kanske inte är så vanligt men...
En cylinda med turbo skulle jag säga
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
M
H HEM2121 skrev:
Vilket märke höll så kort tid?
Jag tror det var en Bosch, samma med diskmaskinen, också Bosch. Sedan blev den en LG tvättmaskin och Siemens disk (som verkar väldigt lik Bosch av nån anledning).
 
H
M Markarbetaren skrev:
Jag tror det var en Bosch, samma med diskmaskinen, också Bosch. Sedan blev den en LG tvättmaskin och Siemens disk (som verkar väldigt lik Bosch av nån anledning
M Markarbetaren skrev:
Jag tror det var en Bosch, samma med diskmaskinen, också Bosch. Sedan blev den en LG tvättmaskin och Siemens disk (som verkar väldigt lik Bosch av nån anledning).
).
Har bekanta som fick slänga ut alla Bosch efter 5-6 år. Bosch och Siemens kommer aldrig in här. Vi har Miele, diskmaskin köptes 2005, trodde den var 10 år😄 Tiden går fort. Frys, kyl, är nog runt 15 år, tvätt och tumlare 10-12 år. Glashällen är dock Cylinda pga av glashällen Schott Ceran, den går att göra ren och ser ut som ny. 3 år, den förra spisen, samma märke höll i ca 10 år men hällen såg princip ny ut. Peppar, peppar samtliga maskiner har fungerat väldigt bra.
Visst inga billiga maskiner men vi tröttnade på att byta maskiner efter 7-10 år.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
A
M Markarbetaren skrev:
Jag tror det var en Bosch, samma med diskmaskinen, också Bosch. Sedan blev den en LG tvättmaskin och Siemens disk (som verkar väldigt lik Bosch av nån anledning).
bosch och siemens är sammalika under ytan
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
A
H HEM2121 skrev:
Har bekanta som fick slänga ut alla Bosch efter 5-6 år. Bosch och Siemens kommer aldrig in här. Vi har Miele, diskmaskin köptes 2005, trodde den var 10 år😄 Tiden går fort. Frys, kyl, är nog runt 15 år, tvätt och tumlare 10-12 år. Glashällen är dock Cylinda pga av glashällen Schott Ceran, den går att göra ren och ser ut som ny. 3 år, den förra spisen, samma märke höll i ca 10 år men hällen såg princip ny ut. Peppar, peppar samtliga maskiner har fungerat väldigt bra.
Visst inga billiga maskiner men vi tröttnade på att byta maskiner efter 7-10 år.
Om man köper ett färdigt hus är ofta vitvarorna på plats och är av sämsta möjliga kvalitet,
ofta att dessa lågbudgetmaskiner går sönder samtidigt efter ett par år.
schott ceran gör hällar till de flesta märkena tror tom att miele har dessa
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
H
electroluxaren skrev:
Om man köper ett färdigt hus är ofta vitvarorna på plats och är av sämsta möjliga kvalitet,
ofta att dessa lågbudgetmaskiner går sönder samtidigt efter ett par år.
schott ceran gör hällar till de flesta märkena tror tom att miele har dessa
Electrolux hade inte Scott Ceran, denna gång var det inte aktuellt med Miele pga prislappen. Så valet stod mellan Electrolux och Cylinda. Om du menar ett nytt nybyggt hus så är det olika, de billigaste standard där du inte kan välja, när det gäller de dyrare husen där kan du oftast välja dyrare maskiner/högre standard mot pristillägg.
 
A
H HEM2121 skrev:
Electrolux hade inte Scott Ceran, denna gång var det inte aktuellt med Miele pga prislappen. Så valet stod mellan Electrolux och Cylinda. Om du menar ett nytt nybyggt hus så är det olika, de billigaste standard där du inte kan välja, de dyrare husen där kan du oftast välja dyrare maskiner mot tillägg.
de tillverkas av schott enlig spec av elx
elx är stora kunder nog att inte behöva ha schotts-märkningen på.
cylinda däremot behöver ha denna så det någon kvalitetsstämpel öht

oftast kan du välja annat än det som är standard i ett hus mot pristillägg.
tror inte att det görs allt för ofta för en kyl är ju en kyl osv. eller...
jag dömde ut ett helt borstadsområdes tvättmaskiner inom två veckor pga lager ras. de hade inte lagt till något...

den enda ggn jag var med om ett HG bytte vitvaror var ett nybyggt bostadsområde med 100tals lgh
EN lgh innehavare ville ha electrolux istf Bosch, Han blev den enda som hade fel på sina maskiner inom två år
 
H
electroluxaren skrev:
de tillverkas av schott enlig spec av elx
elx är stora kunder nog att inte behöva ha schotts-märkningen på.
cylinda däremot behöver ha denna så det någon kvalitetsstämpel öht

oftast kan du välja annat än det som är standard i ett hus mot pristillägg.
tror inte att det görs allt för ofta för en kyl är ju en kyl osv. eller...
jag dömde ut ett helt borstadsområdes tvättmaskiner inom två veckor pga lager ras. de hade inte lagt till något...

den enda ggn jag var med om ett HG bytte vitvaror var ett nybyggt bostadsområde med 100tals lgh
EN lgh innehavare ville ha electrolux istf Bosch, Han blev den enda som hade fel på sina maskiner inom två år
På Cylinda glashäll står det Schott Ceran, iallafall på vår och det var det säljaren argumenterade för pga prisskillnaden mellan Electrolux och Cylinda. Cylinda var dyrare. Sen kan ju säljaren ha fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.