Finns det någon som köpt på Programvaruexperten.se?

Jag tänkte köpa ett gammalt Office paket som de har där. Men vill se så det inte är skit..
Jag vill liksom inte ha nytt Office då laptoppen är gammal och gamla Office paket fungerar bra.
 
Är det en variant av Apache Open Office, som jag använder, nästan identisk beskrivning av produkten och historia när man läser?

Läste lite mera och så var det.
En nackdel är att det inte blir 100% om man gör .doc filer till MS Word användare. Men ska filerna inte förändras så exporterar jag dem till PDF.
 
Redigerat:
Jag kör Googles office-paket. Kalasbra.

Office från Microsoft kan dock ibland vara ett nödvändigt ont. Jag har installerat det gratis och sedan aldrig aktiverat det. Det fungerar de gånger jag måste ha det.
 
M
A AndersS skrev:
Är det en variant av Apache Open Office, som jag använder, nästan identisk beskrivning av produkten och historia när man läser?

Läste lite mera och så var det.
En nackdel är att det inte blir 100% om man gör .doc filer till MS Word användare. Men ska filerna inte förändras så exporterar jag dem till PDF.
Det sker mycket mer utveckling av LibreOffice än Apache OpenOffice, så för att kunna läsa och exportera filer till andra så är Libre bättre.
 
M mnils skrev:
Det sker mycket mer utveckling av LibreOffice än Apache OpenOffice, så för att kunna läsa och exportera filer till andra så är Libre bättre.
Vet du om Libre oftast kan läsa Apache utan problem, gör dokument med mycket inklippta bilder?
 
M
A AndersS skrev:
Vet du om Libre oftast kan läsa Apache utan problem, gör dokument med mycket inklippta bilder?
Har inte provat dem mot varandra men med tanke på att det från början var samma kodbas och att det skett mycket mer med Libre än OO så borde det inte vara några problem. Varför inte ladda hem Libre och se hur det funkar och om den är bättre än OO för det du gör?
 
Varför är det ingen som svarar på TS fråga? Om någon har handlat från Programvaruexperten?

Jag har inte handlat hos just dem, men hos ett liknande företag samt från företag som annonserar på engelska Ebay. De säljer äldre versioner av programvaror samt giltiga licensnycklar till nästan nya Officepaket.

Har fungerat bra för mig. Både att handla och installera program och licensnycklar.
 
Kag köpte programmet igår kväll strax innan jag la mig.. det fungerade bra förutom att programmet är segt och slött.. men duger för oss hemma
 
Microsofts Office kör man väl på nätet nu för tiden? Finns ingen anledning att installera ett så krävande program på en trött dator.
https://www.office.com/
 
Fairlane
useless useless skrev:
Microsofts Office kör man väl på nätet nu för tiden? Finns ingen anledning att installera ett så krävande program på en trött dator.
[länk]
Nja, office 365 är en prenumeration så vill man betala en gång istället för varje månad så är det en dum idé. Sen öppnar jag nästan alltid alla filer i desktopversionen för den fungerar så mycket bättre. Som exempel syns inte en fotnot i nätversionen.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Office 365 är ju dessutom varken komplett eller buggfritt...
 
useless useless skrev:
Microsofts Office kör man väl på nätet nu för tiden? Finns ingen anledning att installera ett så krävande program på en trött dator.
[länk]
Office 365 är single page application så nästan allt exekveras på klienten ändå.
 
Fairlane
pacman42 pacman42 skrev:
Office 365 är ju dessutom varken komplett eller buggfritt...
Nej, finns det någon sådan produkt?
 
Fairlane Fairlane skrev:
Nej, finns det någon sådan produkt?
Vanliga Office fungerar mycket bättre, det var det som var poängen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.