Hej ,
Är det någon son vet var kan man hitta kalkstenplattor 50x50x2 till utomhus som i bifogat bilden
Tack
Randa
 
  • Stenplattor bildar trädgårdsgång, gröna växter, soligt, skuggor, del av trappa, dagtid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sågad/polerad/slipad kalksten kommer att frostspränga och bitar kommer att lossna med gropar som följd. Du behöver naturbrutna kalkstensskivor för att slippa problem.
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Sågad/polerad/slipad kalksten kommer att frostspränga och bitar kommer att lossna med gropar som följd. Du behöver naturbrutna kalkstensskivor för att slippa problem.
Tack Johan, problemet är att jag behöver några stenar för att ersätta de dåliga för att slipa byta det hela. Vet du var kan man hitta liknande, jag har letat överallt☹️ utan att hitta
 
När jag tittar närmare på bilden ser det ut som de är naturligt klyvda trots allt. Verkar inte vara av svensk sort. Alldeles för gula. Italiensk stil möjligtvis
Du får söka på ”limestone outdoor” och kolla in de brittiska handlare som liknande sten. De brukar notera om stenen är frostsäker.
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
När jag tittar närmare på bilden ser det ut som de är naturligt klyvda trots allt. Verkar inte vara av svensk sort. Alldeles för gula. Italiensk stil möjligtvis
Du får söka på ”limestone outdoor” och kolla in de brittiska handlare som liknande sten. De brukar notera om stenen är frostsäker.
Stort tack, jag ska kolla 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.