Fått upp ställning på vår akuta sida av huset för att måla.
Der nu när man är uppe vid övre panelen att nedre delen är rötskadad. Kanske sista 7cm Per bräda.
Behöver man byta denna panel? Övrigt ser den riktigt fin ut ..
 
  • Gul vägg av vertikala plankor över en horisontell mörkröd list mot en grå sockel. Tecken på smuts vid plankornas bas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Såga av, lägg på en till grå horisontell bräda(eller byt den nuvarande till en bredare) flytta upp plåten(röda?)
Men prova först, är det rötet eller bara sprickor ? Är det bara sprickor kan du foga dessa och måla över. Men se till att du får in penseln på ändträet.
 
  • Gilla
eppeee
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Såga av, lägg på en till grå horisontell bräda(eller byt den nuvarande till en bredare) flytta upp plåten(röda?)
Men prova först, är det rötet eller bara sprickor ? Är det bara sprickor kan du foga dessa och måla över. Men se till att du får in penseln på ändträet.
Tack! Det är ju hårt när man känner med kniven så kanske bara är sprickor. Vad fogar man lämpligast med?
 
C
E eppeee skrev:
Tack! Det är ju hårt när man känner med kniven så kanske bara är sprickor. Vad fogar man lämpligast med?
Så har jag med haft det på mitt gamla hus, i många år. Det var torrt med sprickor. Jag nöjde mig med att måla detta. Och eftersom det inte blev värre så gick det ju an.
Har avrinningsplåten lite fall inåt just där?
Du kanske kan bocka till den lite så att vattnet in ställer sig bakom panelen?
 
  • Gilla
eppeee
  • Laddar…
Med någon övermålningsbar fog av lämpligt märke. Jag har använt fönsterkitt ibland med bra resultat faktiskt, men ta någon fog om du har.
 
  • Gilla
eppeee
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.