Ingen som byggt egen utomhus dusch (trädgårdsdusch)?
Suttit och funderat på bygga ihop något av 110 avloppsrör som man lackar svart så det värms av solen (2st 1 meters med mellanvägg, där ena fylls med vatten som en tank).. men kom inte riktigt på hur bara.
Jag misstänker att trädgårdsduschar som t.ex Biltemas får tryck av trädgårdsslang, så sitter en "blandare" för att reglera värmen..
Något tips
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Voilà!
[länk]
Jag vet redan om dessa, men 2000 spänn... Avloppsrör kostar inte så mycket... Tanken var att bygga själv
 
Ok. Kanske enklare att använda grov trädgårdsslang eller PEM-slang som du lägger på ett tak eller mot en vägg eller på marken.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ok. Kanske enklare att använda grov trädgårdsslang eller PEM-slang som du lägger på ett tak eller mot en vägg eller på marken.
En rullad pem-slang i en ram/låda på ett soligt tak eller vägg, marken kyler onödigt mycke.
 
Det går säkert att komma billigt undan genom att linda slang på taket eller liknande, men utseendemässigt känns det ju inte som ett lyft för fastigheten direkt..
 
tveksamt tveksamt skrev:
Det går säkert att komma billigt undan genom att linda slang på taket eller liknande, men utseendemässigt känns det ju inte som ett lyft för fastigheten direkt..
Precis. Man vill ju att det ska se snyggt ut också. Det var lite därför jag tänkte om någon byggt egen utedusch liknande de som säljs
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.