Hej!

Det finns en pizzaugn, Gozney Dome, som jag är rätt sugen på men den europeiska versionen är bara tillgänglig i Tyskland.

Det verkar som det finns adapterar och annat men jag har lite svårt att hitta nån som har haft erfarenhet av dessa adaptrar. Tycker själv det känns lite läskigt men skulle gärna ha fel :)

Nån som har tips? Kan man köra en tysk gasol ugn lätt i sverige? Är det bara att byta ut regulator delen mot en tysk?

Tack!!
 
En välsorterad svetsbutik borde ha en sådan adapter, är ju från utv - inv gänga bara.
 
G grytkonst skrev:
Hej!

Det finns en pizzaugn, Gozney Dome, som jag är rätt sugen på men den europeiska versionen är bara tillgänglig i Tyskland.

Det verkar som det finns adapterar och annat men jag har lite svårt att hitta nån som har haft erfarenhet av dessa adaptrar. Tycker själv det känns lite läskigt men skulle gärna ha fel :)

Nån som har tips? Kan man köra en tysk gasol ugn lätt i sverige? Är det bara att byta ut regulator delen mot en tysk?

Tack!!
Har oxå kollat på den men blir inte riktigt klok på var i Tyskland man kan köpa den, var hitta du den förutom på Gozneys hemsida?
 
MrJay
Z Zoki71 skrev:
Har oxå kollat på den men blir inte riktigt klok på var i Tyskland man kan köpa den, var hitta du den förutom på Gozneys hemsida?
pizza1.de, grill-stefan.de med flera…
 
MrJay MrJay skrev:
pizza1.de, grill-stefan.de med flera…
Tackar!!
 
Pizzaugnen är designad för 50mbar för Tyskland och har mindre storlek på injektorn än de ugnar som levereras till marknader som använder 30 mbar. Då måste du ordna fram en regulator för 50 mbar. Annars blir nog inte ugnen tillräckligt varm.

https://gasolfyllarna.nu/sv/p/3d493...ed-lackindikator--slangbrottsventil---G14-8mm

Specifikationer för Roccbox ugn, värmeutsläpp, brännarstorlek, gastyp, tryck, och destinationsländer. Används utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Uwe H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.