Hej!
Vi håller på och bygger hus och nu har jag stora problem med hur jag ska tapetsera och inreda mina barns rum.

Han är 7 år och vill ha blått och rött, jag vill inte ha massa spindelmannen och liknande men samtidigt vill jag ha ett barnrum, ja ni hör hur velig jag är.

Vår flicka är 3 1/2 år och älskar allt i rosa, prinsessor mm, men samma där jag kan tänka mig en fondvägg i barnensrum kanske ngn stickers eller liknande.

Hur har ni gjort eller kan tänkas er göra med alla leksaker som man vill ha undan. Rummen är på ca 10 kvadratmeter vardera så det blir ju inte så mycket plats. VI har ett allrum utanför som vi kommer ha barnens saker oxå men det mesta vill man ju ha in i rummen.

Tar tacksamt emot alla förslag, just nu har jag idétorka.

Har ni några andra trevliga förslag på andra saker i ett hus så tar jag även emot det med stor tacksamhet. Det är inte lätt att inreda ett helt hus, men sjukt roligt. Jag bara älskar det....

Vi bygger ett Götenhus, Tingsholm. ett tvåplans funkis...


//MC
 
Stickers är ju jättebra om man köper sådana som går att ta bort utan att förstöra tapeten. Då kan man ju ha en ganska basic tapet o sen kan ju ungarna själva välja stickers. Lådor under sängarna som förvaring av leksaker är toppen. Det tar ju ingen extra plats.
 
Tack så mycket, där har jag att bita i.
//MC
 
Ska också inreda två barnrum men då bara pojkrum (drygt 4 och 1 år). Barnens sovrum kommer att vara ganska små dom första åren då vi vill att alla ska vara på samma våning. Utöver deras rum så kommer dom ha ett rum i markplan har jag tänkt ;-) där dom ska kunna se på film, spela tv-spel, spela spel, tågbanor mm.

Men i stora killens rum däruppe så har jag funderingar på att bygga upp hans säng på en "halv" garderob (hans skjortor och tröjor är ju ändå inte så långa) och två byråer. Hade först tänkt mig köksskåp från IKEA men nu har dom visst kommit med det jag söker men i deras Pax-serie. Sängen kommer då kanske 1,20 upp i luften. I fotänden så har jag funderat på IKEAs Trofast (en hylla som man själv kan fylla med bla plastlådor) den kan då även fungera som en liten "trapp" upp i sängen tror jag. Utöver det så blir det nog hyllplan på sparringskenor där den nedersta blir något större och får fungera som skrivbord (kan höjas lätt när han växer). Dom övriva hyllplanen får fyllas med korgar och lådor för förvaring, allt för att få undan så mycket från golvet som möjligt.
Ja, allt är i planeringsstadiet ännu så jag vet inte hur det blir.
Tema eller färger vet jag inte ännu. Han har inget som han är speciellt intresserad av, men det är väldigt mycket från filmen "Cars" nu och Spindelmannen. Men jag är som dig men det får inte bli för mycket av dessa figurer...;-)
Återkom gärna med vad du kommer fram till!
 
Ja det ska jag. Vi ska åka och kolla fler tapeter idag, vi får se om vi hittar ngt som passar OSS BÅDA!! jag kommer givetvis skriva vidare. Hoppas du oxå gör det...

MC
 
marluc skrev:
Hej!

Vår flicka är 3 1/2 år och älskar allt i rosa, prinsessor mm, men samma där jag kan tänka mig en fondvägg i barnensrum kanske ngn stickers eller liknande.


//MC
Såg i senaste Villa&Hem-tidningen att Alcro har ett mellanting mellan stickers och schablon - det är stickers som man målar själv. Kan själv tänka mig det när det är dags för inredning av barnrummet.

Ngt som jag också tror att vi ska ha är griffeltavelfärg på ngn del av väggen.
 
Åh tack för tipset. ska kolla det ikväll.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.