Robin Green skrev:
Måste jag måla trappan vit nu också... ;)
Eller så håller du ut tillstklarlackad furu blir populärt igen ;-)
 
FInns också mjuka nätgrindar som du kan sätta snett utan problem, kanske inte snyggaste lösningen, men då kan du få den redan vid första steget, fast med lite lutning inåt trappan givetvis.

picture-033_21798901.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(lånad bild)
 
Flöjten5 skrev:
Eller så håller du ut tillstklarlackad furu blir populärt igen ;-)
Haha, inte ett alternativ. Vid de laget har väl ungarna köpt egna hus...
 
nypon skrev:
FInns också mjuka nätgrindar som du kan sätta snett utan problem, kanske inte snyggaste lösningen, men då kan du få den redan vid första steget, fast med lite lutning inåt trappan givetvis.

[bild] (lånad bild)
Med den lutningen blir nog 3-åringen överlycklig för sin nya rutschkana?
 
Robin Green skrev:
Måste jag måla trappan vit nu också... ;)
Ja, annars funkar det inte. :)

Det var inte så jobbigt som jag trodde att fixa trappen. Jag slipade bara ovan- och framsidan på stegen. Betsade och oljade. Resten tvättade jag och målade med häftgrund sen lackfärg.

Hur som helst, vet inte om du har grind redan. Vår kommer faktiskt från Lidl. Tror den kostade 200:- vi passade på att köpa tre stycken. Vi är nöjda, tror dock att den bara finns då och då på Lidl.
 
Nagnud skrev:
Ja, annars funkar det inte. :)

Det var inte så jobbigt som jag trodde att fixa trappen. Jag slipade bara ovan- och framsidan på stegen. Betsade och oljade. Resten tvättade jag och målade med häftgrund sen lackfärg.

Hur som helst, vet inte om du har grind redan. Vår kommer faktiskt från Lidl. Tror den kostade 200:- vi passade på att köpa tre stycken. Vi är nöjda, tror dock att den bara finns då och då på Lidl.
Måste säga att resultatet ser väldigt bra ut! Dock står hela undervåningen inför en stor renovering, där trappan ev kommer att byggas in, så det får vänta.

Har ingen grind än, fördelen med den ni har är att båda sidorna är fasta. Ikeas variant öppnar man ju den 4e fästpunkten. Får kika på det.
 
Den här tråden dök upp i flödet. Ser att den är några år gammal men utifall att någon annan letar efter grindlösning vill jag ändå passa på att tipsa om flexgrindar. Vi har själva använt en sådan från BabyDan, finns säkert andra märken. Grindarna har en grinddel + därutöver två eller fyra ytterligare sektioner som kan ställas i önskad vinkel vilket gör det lätt att montera grinden i väggarna nedanför trappan: http://babydan.com/page1073.aspx?recordid1073=190
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Vi köpte en grind för braskaminer för liknande trappa.
 
  • Vitt säkerhetsstaket framför trätrappan, öppet, inomhus, golv av trä, markerade fel med rödpennor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.