Hej,

Jag har tre dubbelgarderober från marbodal som är 60breda st.
Bredd på vägg 370 så cirka 5cm tomyta på varje sida Sen är det 35cm tomutrymme ovanför då Dem idag står på plastfötter som är justerbara.

Jag vill bygga in dem i den hörnan dem står i idag och behöver hjälp. Har ingen erfarenhet av detta tidigare men vill testa hur svårt kan det vara 😁😁


Vad behöver jag köpa för att bygga in dem och hur går jag tillväga? Tar alla tips ja kan få ✌️✌️
 
  • Vit garderob med sex dörrar, metallhandtag, trägolv i ett ljust rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med bygga in antar jag att du menar att bygga igen utrymmet ovanför och på sidorna?

Jag hade köpt reglar 45x45 och gipsskivor. Skruva en regel på ovansidan av garderoben och en i taket och skruva dit en gipsskiva. Spackla och måla.
På sidorna gör du likadant men då räcker det att skruva fast en stående regel på sidan av garderoben som du skruvar inifrån och sen gips på det.
Mötet mellan gipsskiva och vägg/tak kan du mjukfoga med latexfog.
Eller så sätter du en taklist mot taket om du har det i resten av rummet.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
maah maah skrev:
Med bygga in antar jag att du menar att bygga igen utrymmet ovanför och på sidorna?

Jag hade köpt reglar 45x45 och gipsskivor. Skruva en regel på ovansidan av garderoben och en i taket och skruva dit en gipsskiva. Spackla och måla.
På sidorna gör du likadant men då räcker det att skruva fast en stående regel på sidan av garderoben som du skruvar inifrån och sen gips på det.
Mötet mellan gipsskiva och vägg/tak kan du mjukfoga med latexfog.
Eller så sätter du en taklist mot taket om du har det i resten av rummet.
Hej,tack för snabbt svar.

Precis vill bygga in sidorna och ovanför. Men ska jag bygga någon ram med reglar undertill och plocka bort plastfötterna? Och isåfall hur högt bör det vara? Du får gärna dra några streck eller göra någon enklare ritning hur du hade gjort 😁 är helt grön i detta
 
Svårt att ge exakta råd utan att se det i verkligheten. Behövs det göra något nedtill för att få det att se "inbyggt" ut? Tänker eftersom stommarna verkar ha samma färg som väggen så ger det inte så mycket att göra något nedtill.
Jag har 3st "inbyggda" garderober. Där har vi bara satt en golvsockel nedtill på stommarna och sen målat in allt i samma färg som väggen, en rosa kulör i det här fallet.
Kan ordna en bild senare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.