Hej,

Vet någon om det går att köpa samma typ av folie (eller är det laminat) som brukar sitta på typ Ikeas skåp? På ark?

Sån med smältlim eller som man limmar själv. Inte den där eländiga självhäftande plastfilmen som finns på byggmarknader.

Det finns ju laminatremsor att köpa som man brukar använda när man tex kapar en laminatbänkskiva. Och till Ikeas socklar så följer det också med en liten remsa folie med smältlim så att man kan täcka en kapkant.

Jag söker alltså denna typ av remsa, fast i större ark. Gärna mönstat i något trämönster. Typ Ek eller nåt. Inte vitt, då kan jag lika gärna måla ytan.

(EDIT: Lyckades givetvis få felstavning i rubriken. Som inte går att redigera)
 
it-snubben skrev:
(EDIT: Lyckades givetvis få felstavning i rubriken. Som inte går att redigera)
(Fixat. :))
 
Men... trolleri :)
 
Hittade du någon som saluförde folie eller laminat? Är själv på jakt efter det.
 
Mikael_L
Jag är också på jakt efter nåt sådant, gärna en folie som går att töja en aning då det är en svagt böjd form som ska få trä-look i mitt fall. Nu kanske jag löser det på ett annat vis, men om jag får nåt bra tips kanske jag byter inriktning igen... ;)
 
Tyvärr har jag inte hittat det jag söker efter än. Inga tips heller. Ärendet är fortfarande öppet :surprised:
 
Laminat typ "Perstorpsplatta" finns i många färger och mönster.
Har själv använt det vid båtbygge, och epoxylimmat mot plywood för inredning.
Tjockleck knappt en mm. Jag har för mig att man fick köpa en rätt stor skiva,
som kunde "rullas" med diameter ca 500 mm.

Kolla med en bygghandlare.

//KoW
 
Hemmakatten
  • Gilla
ekblom
  • Laddar…
Det finns något som heter Virrvarr. Letar själv efter det, så kan inte uppge var man köper det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.